Generic filters
Tylko w tytułach
Kategorie imprez
Festiwal
Inne
Kabaret
Koncert
Konkurs
Plener
Spektakl
Warsztaty
Wystawa
Szukaj
Close this search box.

Lato Muz Wszelakich 2016 – Tydzień 7

Zapraszamy Państwa na siódmy tydzień atrakcji. Mamy nadzieję, że będziecie z nami w tym tygodniu jak i w następnych. Serdecznie zapraszamy!

Cały program i szczegóły tegorocznego Lata Muz Wszelakich >TUTAJ<

17 sierpnia, środa
19.00 – 21.00   nie nudzę się latem Zielona Góra by night
przewodniki Jadwiga Binder
miejsce zbiórki pl. Bohaterów – godz. 18.45  
20.00   Park pod gwiazdami – Projekcje filmów science-fiction
park przy Wieży Braniborskiej
WSTĘP WOLNY
18 sierpnia, czwartek
20.00   znani na wesoło i nieco poważniej – „One Man Show” – recital Krzysztofa Hanke
Urodził się w 1957 roku w Świętochłowicach. Szkoła Podstawowa nr 13 w Rudzie Śląskiej Bielszowicach była kolebką, w której w trakcie obchodów świąt państwowych i akademii recytował wierszyki. W 1972 roku rozpoczął naukę w III Liceum Ogólnokształcącym w Zabrzu. Tam został jednym z założycieli kabaretu, który w tej szkole działa do dzisiaj. cyt. „Nagle wszyscy zaczęli z ochotą przychodzić na akademie z okazji świąt państwowych. Nawet z rewolucji październikowej potrafiliśmy zrobić jaja…” wspominał Krzysztof Hanke w rozmowie z Super Ekspresem.
Służba wojskowa najpierw w Przasnyszu, potem w Żaganiu. Tam kolejne wcielenia kaprala Hanke w roli członka zespołu estradowego.
W roku 1981 w Domu Kopalni Bielszowice wraz z Ryszarden Siwkiem i Andrzejem Stefaniukiem założył kabaret „Rak”, który działa do dzisiaj.
Przez 9 lat odtwarzał rolę Bercika w kultowym serialu „Święta Wojna”. Dzięki tej roli zdobył wielką popularność, a 367 odcinków sprawiło, że na stałe zagościł na srebrnym ekranie.
Do roku 2015 wraz z Grzegorzem Poloczkiem i Krzysztofem Respondkiem tworzył w kabarecie Rak. Ma na koncie setki występów telewizyjnych i radiowych podczas prestiżowych imprez kabaretowych. Brał udział w programie „Jak oni śpiewają” i zdobył 5 miejsce odpadając po 11 odcinkach.
W swoim ponad 70 minutowym Show artysta prezentuje monologi ,żarty i piosenki.
podwórko Galerii u Jadźki w razie niepogody sala Hydro(za)gadka, ul. Festiwalowa 3
WSTĘP WOLNY
19 sierpnia, piątek
11.00   bajki, bajdy, banialuki – „Pinokio” – Teatr Mer z Łodzi
To niezwykły pajacyk, który potrafi mówić, poruszać się i myśleć. Wyrzeźbiony z drewna przez dobrego Dżeppetto, przysparzał mu niemało kłopotów i przykrości aż w końcu opuścił go i poszedł w świat. Spotkało go tam mnóstwo nie zawsze miłych przygód, które jednak wiele go nauczyły i które z pewnością również Wam dadzą dużo do myślenia…
Spektakl grany jest w czterech technikach lalkowych, urozmaicony ilustracją muzyczną oraz piosenkami.
Amfiteatr im. Anny German
WSTĘP WOLNY
20.00   bluesowe noce – Koncert zespołu Crazy Hambones
Międzynarodowy projekt bluesowy Crazy Hambones zaprezentuje żywiołowy show inspirowany muzyką Delty, ale także boogie czy ragtime’em
Muzycy z Crazy Hambones pochodzą z Niemiec i USA. Henry Heggen (harmonijka ustna, śpiew, USA/Niemcy), Peter Krause (gitary, śpiew / Niemcy – Monachium), Michael Maass (perkusja, śpiew / Niemcy – Berlin) znani są ze współczesnego bluesowego brzmienia o tradycyjnych korzeniach. Jak sami podkreślają Hambones rozkoszują się wolnością bluesa, nie zważając na obowiązujące trendy. W klasycznym składzie – gitara, perkusja, harmonijka ustna, grają także „perełki” z repertuaru takich wykonawców, jak: Muddy Waters, Walter Horton, Little Walter.
Klub Piekarnia Cichej Kobiety
BILETY                                          
20 sierpnia, sobota
21.00   Letnie Wieczory przy fontannie – Bachus Classic Orchestra
muzyka i taniec przy iluminacji świetlnej
Plac Bohaterów przy fontannie
WSTĘP WOLNY
21 sierpnia, niedziela
19.00   wieczory u luteranów – Sopran w towarzystwie – koncert kameralny
wykonanie: Joanna Klisowska (sopran), Martyna Jankowska (wiolonczela), Michał Duźniak (organy, pozytyw)
Joanna Klisowska urodziła się we Wrocławiu i tu podjęła edukację muzyczną jako skrzypaczka a potem studia wokalne w Akademii Muzycznej w klasie Prof. B. E. Werner. Joanna Klisowska ukończyła następnie kurs śpiewu barokowego pod kierunkiem C. Ansermet (Mediolan) oraz dwuletnie studia podyplomowe z wyróżnieniem w Musikhochschule Trossingen na wydziale muzyki dawnej w kształcąc się pod kierunkiem Ch. Hilza i M. K. Kiehr. Sopranistka pracowała również pod kierunkiem znanej polskiej spiewaczki Jolanty Żmurko, a także uczestniczyła w licznych kursach wykonastwa muzyki baroku prowadzonych przez m.in: G. Banditelli, P.Kooija, B. Schlick, J.Christensena, S. Prine, L. Brunmayr-Tutz i innych. Joanna Klisowska specjalizuje się w wykonawstwie muzyki Baroku i Klasycyzmu. W kręgu jej zainteresowań znajduje się również muzyka francuska końca XIX wieku, pieśń oraz muzyka współczesna.
Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową współpracując m.in z C. Astronio, G. Capuano, M. Creedem , P. Heras- Casado, B. Kuijkenem, L. Ghielmim, V.Luksem,  P. Nemethem, P. Neumannem, M. Schuldt-Jensenem, M. Toporowskim, Ch. Toetem, R. Vettorim oraz z zespołami: Accademia della Arcadia, Artsemble, Bozen Baroque Ensemble, Il Canto di Orfeo (IT), Collegium 1704 (CZE), Divina Armonia (IT), Immortal Bach Ensemble (DE), SWR Stuttgart Vocal Ensemble ( DE), Mitteleuropea Orchestra Barocca (IT), La Barocca (IT).
Sopranistka występowała m.in. na festiwalach takich jak: , Lucerne Festival, Utrecht Early Music Festival, Festival Ambronay, Rheingau Musik Festival , Wratislavia Cantans ,Settimane Barocche Musica e Poesia a S. Maurizio , Festival Hendlowski , Festival Internazionale di Danza e di Musica Antica , Festival Brežice, Festival di Musica Barocca di Rovigno, Festival Mozart , Settembre in Musica , Musica Antiqua , Forum Musicum , Maj z Muzyką Dawną,  Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej , Musica Elettronica Nuova i inne.
Koncertuje w calej Europie. Prowadzi również działalność pedagogiczną i kursy mistrzowskie. Jest jurorem w Concorso Internazionale di Musica Antica odbywającym się w Pienzy (Włochy). Joanna Klisowska wraz z G. Capuano i z zespołem Il Canto di Orfeo jest w trakcie nagrań wszystkich oratoriów Carissimiego i Rossiego. W jej dorobku płytowym znajduje się niedawno odkryte Oratorium Musicum „Der Mensch ein Gottesmörder” L. Mozarta pod kierunkiem Claudio Astronio nagrane dla Amadeus (Włochy) z Bolzano Baroque Ensemble (Claudio Astronio) oraz motety F. A. Bonportiego dla austriackiej ORF (Alte Musik) z zespołem Ricreation d’Arcadia ( Takashi Watanabe), Responsoria J.D.Zelenki z Collegium 1704 i Vaclavem Luksem (Akccent 2012), oraz krążek prezentujący utwory sakralne Henry’ego Purcella na sopran i bas z udziałem Petera Kooija ( Stradivarius 2012, Włochy). Obecnie Artystka przygotowuje sie do nagran dla Tactus (Włochy) z udziałem pianisty Corrado Ruzza oraz do nowej płyty zawierajacej repertuar monograficzny M.Castelnuovo – Tedesco na sopran i gitarę z udziałem gitarzysty Giulio Tampalini dla Brilliant Classics.
www.klisowska.art.pl
Michał Duźniak muzyk, organista, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego. Pedagog Diecezjalnej Szkoły Organistowskiej II Stopnia w Bielsku-Białej. Prowadzi badania nad górnośląskim instrumentarium organowym. Koncertuje solowo, z zespołem Immerso nella Musica, skrzypaczką Anną Trefon, wokalistą Stanisławem Dudą oraz gościnnie z zespołem wokalnym Cantus Floridus. Koncertował w Polsce i za granicą (Niemcy, Francja, Włochy, Czechy, Litwa). Do szczególnych jego obszarów zainteresowań należy improwizacja organowa Do najważniejszych jego występów należą: koncert Chrystus u bram śmierci w ramach IX Festiwalu Fide et amore w Żorach (2015),  recital organowy w ramach Filharmonicznych Wieczorów Organowych (2014), recital organowy w ramach Festiwalu Muzyka Organowa w Katedrze w Katowicach (2014), wykonanie partii b. c. Pasji wg św. Jana  J. S. Bacha pod dyrekcją Szymona Bywalca (2012), wykonanie partii organów w utworze Vigilia Wolfganga Rihma pod dyrekcją Ruperta Hubera (2011).
Joanna Klisowska urodziła się we Wrocławiu i tu podjęła edukację muzyczną jako skrzypaczka a potem studia wokalne w Akademii Muzycznej w klasie Prof. B. E. Werner. Joanna Klisowska ukończyła następnie kurs śpiewu barokowego pod kierunkiem C. Ansermet (Mediolan) oraz dwuletnie studia podyplomowe z wyróżnieniem w Musikhochschule Trossingen na wydziale muzyki dawnej w kształcąc się pod kierunkiem Ch. Hilza i M. K. Kiehr. Sopranistka pracowała również pod kierunkiem znanej polskiej spiewaczki Jolanty Żmurko, a także uczestniczyła w licznych kursach wykonastwa muzyki baroku prowadzonych przez m.in: G. Banditelli, P.Kooija, B. Schlick, J.Christensena, L. Brunmayr-Tutz i innych. Joanna Klisowska specjalizuje się w wykonawstwie muzyki Baroku i Klasycyzmu. W kręgu jej zainteresowań znajduje się również muzyka francuska końca XIX wieku, pieśń oraz muzyka współczesna. Koncertuje w calej Europie. Prowadzi również działalność pedagogiczną i kursy mistrzowskie. Od dwóch lat jest jurorem w Concorso Internazionale di Musica Antica odbywającym się w Pienzy (Włochy).
Martyna Jankowska naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 10 lat. Absolwentka Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej IIst im. Mieczysława Karłowicza, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie dr Tomasza Lisieckiego. Do jej najważniejszych osiągnięć konkursowych z tego okresu można zaliczyć m. in. 3 miejsce na Międzynarodowym konkursie im. Augustina Prochazku w Koszycach na Słowacji (2006), 3 miejsce na Ogólnopolskim konkursie „Duży Boccherini” w Zamościu(2008),2miejsce oraz nagroda specjalna za zgodność z barokową praktyką wykonawczą na konkursie muzyki kameralnej „Wokół Haendla” w Krakowie(2009). W 2008 otrzymała również „Nagrodę Miasta Poznania”. W 2013 ukończyła studia I st. na Akademii Muzycznej im.I.J.Paderewskiego w Poznaniu w klasie wiolonczeli pod kierunkiem ad M.Mazurka oraz wiolonczeli barokowej pod kierunkiem mgr J.Thiela. Jest współzałożycielką zespołu muzyki dawnej „Nostravaganza”, z którym zdobyła III miejsce na II Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej „Musica Antiqua Viva” w Żorach(2013). Jako muzyk dawny współpracowała także z Filharmonią Poznańską, Poznańskim Chórem Chłopięcym, zespołem wokalnym Minimus, Cantores Viridimontani oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. Uczestniczyła również w wielu kursach mistrzowskich i doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem wybitnych muzyków dawnych, takich jak: Markus Mollenbeck, Bruno Cocset, Mauro Valli, Alisson McGillivray, Ageet Zweistra, Siri Hilmen oraz Benjamin Bayl. Obecnie rozpoczęła studia magisterskie w zakresie wiolonczeli barokowej na Akademii Muzycznej w Poznaniu.
Kościół Ewangelicki
BILETY

Sprawdź również

Skip to content