IWAN KARAMAZOW ZWRACA BILET
Na motywach powieści Bracia Karamazow i Biesy Fiodora Dostojewskiego
Michał Studziński
Teatr RONDO – Słupsk
Scenariusz: Michał Studziński i Stanisław Miedziewski
Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Herezjarcha Karamazow nie godzi się na sposób, w jaki Bóg urządził świat. Nic do Niego nie ma osobiście, nie odrzuca go – kwestionuje jedynie Jego plan. Stawia odwieczne pytania o naturę dobra i zła, o konieczność ponoszenia ofiar w imię harmonii. Za główną oś zła dowód na złe urządzenie świata, Iwan uważa zjawisko cierpienia dzieci.
W XXI wieku egzystencjalne dylematy Dostojewskiego nie tracą na aktualności, a kolejne pokolenia wciąż mogą przejrzeć się w jego prozie jak w zwierciadle; nie krzywym, wręcz przeciwnie – krystalicznie, bezlitośnie czystym…
Nagrody:
Nagroda za Najlepszą Rolę Męską na XXI Międzynarodowym Festiwalu Kameralnych Spektakli na podstawie F. M. Dostojewskiego w Rosji w listopadzie 2017 roku
II Nagroda w X Ogólnopolskim Festiwalu Monodramów i Teatrów Małych Form Bamberka
w Gorzowie Wielkopolskim w październiku 2018 roku
Monodram był prezentowany podczas festiwalu MonoTeatr: Mikrokosmos Miedziewskiego w gdańskim Teatrze w Oknie.
Michał Studziński ze słupskim Teatrem Rondo związany od dziesięciolecia. Członek niezawodowego ruchu teatralnego i recytatorskiego. Zdobywca nagród na ogólnopolskich
i międzynarodowych festiwalach teatralnych i recytatorskich, z których najważniejsze to III Nagroda XVIII oraz II Nagroda i Nagroda Publiczności XIX Jesiennego Turnieju Recytatorskiego „Romantycznie” w Szczecinie (jednego z najważniejszych konkursów recytatorskich w Polsce, adresowanego głównie do uczestników dorosłych), nagrody na kolejnych edycjach Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza „Witkacy Pod Strzechy” w Słupsku. Jest aktywnym członkiem Słupskiego Towarzystwa Kultury Teatralnej od początku jego istnienia.
Stanisław Otto-Miedziewski – polski reżyser teatralny i filmowy, absolwent reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Odbył staż w Teatrze B. Brechta w Berliner Ensamble, przez kilka sezonów pracował w Teatrze Miejskim w Toruniu. Od 1976 roku współtworzy – aktywowany w Słupsku przez Antoniego Franczaka (1972) – Teatr „Rondo”, współpracując ze Słupskim Ośrodkiem Kultury. Jego przedstawienia były wielokrotnie nagradzane na ogólnopolskich i zagranicznych festiwalach teatralnych (m.in. Nowy York, Wrocław, Edynburg, Moskwa, Praga, Lublin, Parchowo). Prowadził warsztaty teatralne w Art Centro w Cambridge, Francji, Rosji i Danii. Został wyróżniony nagrodą I stopnia Ministra Kultury i Sztuki oraz nagrodą specjalną Marszałka Województwa Pomorskiego i nagrodą Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W 2016 roku obchodził jubileusz 50-lecia pracy twórczej, a w 2017 roku jubileusz 40-lecia pracy reżyserskiej.
———————————————————-
NOC NIE JEST DZIEWICĄ
Eliasz Gramont
Teatr Terminus A Quo – Nowa Sól
Scenariusz: Edward Gramont
Reżyseria: Eliasz Gramont
Spektakl oparty na literaturze iberoamerykańskiej, na prozie pisarza z Peru, którym jest Jaime Bayly i jego książce „Noc jest dziewicą”. Przezabawnie napisana proza, mocno zabarwiona erotyką i bezpośrednim dowcipnym i ironizującym językiem sprawia, że ogląda się ten spektakl
z zapartym tchem, choć treść w istocie swej jest banalna. To co jednak czyni ten spektakl atrakcyjnym to: szybkość i błyskotliwość narracji a także niesamowicie sugestywna gra aktora
i kilka odlotowych (dosłownie) scen. Spektakl posiada niezwykłe, komediowe zabarwienie stąd doskonała zabawa w której uczestniczą aktor i widzowie.
Nagrody:
2015 – Żary. Eliminacje Wojewódzkie 60 Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego – Wyróżnienie
2015 – Gorzów Wielkopolski. VII Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Teatrów Małych Form – BAMBERKA – Wyróżnienie
—————————————————————
DOBRA ZWROTKA
Paweł Ziegler
Teatr Poświęcony Katowice
Scenariusz i reżyseria: Jarosław Filipski
W tak ważnym 2018 roku nie wypada nam być obojętnymi. Wszyscy upamiętniają 100 – lecie odzyskania niepodległości jak tylko potrafią i na ile ich stać. Wkład już dali polscy himalaiści, którzy próbowali narodowo wejść na K2, ale się pokłócili i wrócili. Miał być polski jacht dookoła świata, jednak był za mało polski – w efekcie popłynął inny. Są za to polskie samoloty w biało-czerwonych barwach, będą bić medale i monety okolicznościowe, no i ma być „100 Mega na 100-lecie” w każdej szkole. Będą symfonie, wystawy, pikniki, inscenizacje, biegi, murale…
Zbierane są kolejne pomysły. Po gorącej dyskusji, w gronie własnym, doszliśmy do wniosku, iż poeci także powinni/muszą uczcić setną rocznicę. Dlatego ogłasza się Ogólnopolski, Ogólnopoetycki Okrągły Turniej na napisanie DOBREJ ZWROTKI, czyli takiej Najlepszej, takiej w której wyrazimy to, co powinno pozostać dla potomnych.
Nagrody:
I nagroda w ramach 14. Festiwalu Teatrów Niewielkich; Lublin, lipiec 2018 roku
Nagroda w ramach Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów „Drobny”; Jarosław, listopad 2018 roku
Srebrna Igła (II nagroda) w ramach 14. Festiwalu Teatrów Małych „Igła”; Ostrołęka, październik 2018 roku
II miejsce (nagroda aktorska) w ramach XXXVI Festiwalu Proscenium; Nysa, listopad 2018 roku
III nagroda w ramach 15. Finału Turniejów Teatrów Jednego Aktora „Sam na Scenie”; Słupsk, czerwiec 2018 roku
MONODRAM x 3
4.02.2019, godzina 19.00 – SALA HYDRO(ZA)GADKA
bilet 15 zł (za całość) na abilet.pl oraz na godzinę przed spektaklem (tylko w przypadku, jeżeli wcześniej nie zostaną wyprzedane)