Generic filters
Tylko w tytułach
Kategorie imprez
Festiwal
Inne
Kabaret
Koncert
Konkurs
Plener
Spektakl
Warsztaty
Wystawa
Szukaj
Close this search box.

Lato Muz Wszelakich 2015 – tydzień 3

Lato Muz Wszelakich to największy, najdłuższy i skupiający ogromną ilość widzów cykl imprez w naszym mieście, nagrodzony w Warszawie Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie na najlepszą imprezę turystyczną roku 2005, w 2006 roku wyróżniony w Konkursie Miast Polskich jako Miasto dla Turystów, a w 2013 roku nagrodzony Lubuską Perłą Turystyczną. Kilkadziesiąt wydarzeń i wykonawców, w tym koncerty, spektakle, recitale, kabareton, festiwale i wiele innych. W tym roku stałe cykle i parę nowości. Zapraszamy do zapoznania się z programem na ten tydzień tydzień.

Szczegółowe informacje na temat imprez tegorocznej edycji Lata Muz Wszelakich oraz cotygodniowe fotoreportaże TUTAJ

15 lipca, środa
12.00  Natura moich okolic 
wystawa plenerowa Związku Nauczycielstwa Polskiego i Grupy Babie Lato
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zielonogórski Ośrodek Kultury
Miejsce realizacji: deptak

17.00 – 19.00 Szlakiem Zielonogórskich Bachusików – 

spacer z przewodnikiem Elżbietą Kaszyńską 
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Lubuskie Stowarzyszenie Przewodników Turystycznych
Miejsce realizacji: Zielona Góra (miejsce zbiórki pl. Bohaterów – przy pomniku, 15 min. przed rozpoczęciem spaceru)

20.00 Sztuka Kultury – Standup na deptaku – Grzegorz Halama
Fundacja Kombinat Kultury zaprasza na scenę letnią klubu „4 Róże dla Lucienne” na deptaku w Zielonej Górze, okolice ratusza, na Standup na deptaku czyli występ Grzegorza Halamy. Impreza organizowana jest w ramach cyklu Lato Muz Wszelakich i Wakacyjne Lotto granie – Sztuka Kultury. W środowy wieczór 15 lipca 2015 o godz.20.00 Grzegorz Halama zaprezentuje najlepsze skecze z ostatniego półrocznego okresu pracy. Wstęp na koncert jest wolny!
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezy realizuje: Klub Muzyczno-Artystyczny „4 Róże dla Lucienne”
Miejsce realizacji: Ogródek letni Klubu Muzyczno-Artystycznego „4 Róże dla Lucienne”, ul. Stary Rynek 17

16 lipca, czwartek
20.00 Recital Zbigniewa Wodeckiego
Zbigniew Wodecki  rozpoczął swą przygodę z muzyką już w wieku 5 lat. Z wyróżnieniem ukończył szkołę w klasie skrzypiec Juliusza Webera. Grał m.in. z Ewą Demarczyk, Markiem Grechutą, Zygmuntem Koniecznym, w zespołach Czarne Perły i Anawa. Był skrzypkiem Orkiestry Symfonicznej PR i TV oraz Krakowskiej Orkiestry Kameralnej. Jako wokalista zadebiutował w latach 70-ych. Wszyscy znamy jego niezapomniane przeboje „Chałupy”, „Zacznij od Bacha”, „Izolda” czy „Pszczółka Maja”. Laureat wielu konkursów i festiwali. Instrumentalista, kompozytor, aranżer. Sam o sobie mówi, że jest „śpiewającym muzykiem”. Lista jego osiągnięć muzycznych jest bardzo długa a przecież ciągle nie zamknięta! W ubiegłym roku wydał kolejną płytę „platyNOWA. Był gospodarzem telewizyjnego programu muzycznego TVN „Droga do gwiazd”. „Twoja droga do gwiazd” oraz jednym z jurorów w polskiej edycji programu „Taniec z gwiazdami”.
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Zielonogórski Ośrodek Kultury
Miejsce realizacji: Podwórko Galerii u Jadźki, ul. Żeromskiego 12 (UWAGA: w razie niepogody sala Hydro(za)gadka Zielonogórskiego Ośrodka Kultury, ul. Festiwalowa 3)
17 lipca, piątek
11.00 Szewczyk Dratewka, Teatr Gry i Ludzie z Katowic

Czy widzieliście kiedyś taki but, w którym zmieści się smocza jama, zakład szewski a nawet królewskie komnaty? Pewnego dnia przychodzi do szewca posłaniec z królewskiego dworu, aby odebrać buciki królewny. W międzyczasie zostaje ona jednak porwana przez strasznego i złego smoka. Żadnemu z rycerzu nie da oswobodzić następczyni tronu. Dzielny szewczyk Dratewka podejmuje się zgładzić potwora i uratować królewnę. Czy ta trudna, wymagająca wielu poświęceń wyprawa zakończy się sukcesem?

W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Zielonogórski Ośrodek Kultury
Miejsce realizacji: Amfiteatr im. Anny German, ul. Festiwalowa 3 (UWAGA: wyjątkowo 7 sierpniazielonogórski deptak)
20.00 Róże Jazz Festiwal – Koncertu zespołu Budniak Quartet
Piotr Budniak Essential Group – XI Róże Jazz Festiwal
Fundacja Kombinat Kultury zaprasza na scenę letnią klubu „4 Róże dla Lucienne” na deptaku w Zielonej Górze, okolice ratusza, na kolejną odsłonę Róże Jazz Festiwal i koncert Piotr Budniak Essential Group. Impreza organizowana jest w ramach cyklu Lato Muz Wszelakich i Wakacyjne Lotto Granie. W piątkowy wieczór 17 lipca 2015 o godz.20.00. Piotr Budniak do swojego zespołu zaprosił znakomitych muzyków jazzowych młodego pokolenia. Wstęp na koncert jest wolny !!!
Piotr Budniak Essential Group to zespół wykonujący kompozycje lidera – perkusisty, będące połączeniem jazzowych korzeni z fascynacjami muzyką world, etno i indie oraz emocjonalnością CCM. Członkowie zespołu to studenci oraz absolwenci najlepszych Akademii Muzycznych w Polsce (Katowice, Kraków), którzy byli nagradzani na największych, prestiżowych festiwalach jazzowych w Polsce i Europie (Getxo Jazz Festival, EuropaFest, Jazz Juniors, Bielska Zadymka Jazzowa, Krokus Jazz Festiwal i wiele innych), a także mogą pochwalić się współpracą koncertową z takimi tuzami jazzu jak Janusz Muniak, Piotr Wojtasik, Zbigniew Namysłowski, Jerzy Bartz, czy Adam Kowalewski. Podczas koncertów zespół kładzie nacisk na brzmienie, przestrzeń oraz odpowiedni ładunek energetyczny i emocjonalny.
W kwietniu b.r. zespół wydał płytę „Simple Stories About Hope And Worries”, która cieszy się dużym zainteresowaniem i zbiera pozytywne recenzje.
Skład:
Rafał Jędruch – saksofony
Piotr Lipowicz – gitara
Kajetan Borowski – piano
Adam Tadel – kontrabas
Piotr Maria Budniak – perkusja
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezy realizuje: Klub Muzyczno-Artystyczny „4 Róże dla Lucienne”
Miejsce realizacji: Ogródek letni Klubu Muzyczno-Artystycznego „4 Róże dla Lucienne”, ul. Stary Rynek 17
20.00 Koncert zespołu Cocotier 
Andrzej Krośniak (gitara), Jacek Dzwonowski (skrzypce, altówka, sitar), Edi Sanchez (instr. Perkusyjne), Mateusz Gremlowski (bas), Arek Dec (gitara)

COCOTIER – po francusku oznacza „palmę kokosową” czy „mieć palmę na jakimś punkcie”. Jak twierdzą członkowie grupy nazwa ta doskonale oddaje ich artystyczną pasję. Na koncertach i płytach powstaje improwizowana mieszanka , muzyka pełna energii i rytmu, dynamiczna a zarazem delikatna i klimatyczna, utrzymana w stylu z pogranicza gitary klasycznej , flamenco, folku, jazzu, gipsy, ECM i innym. COCOTIER ma na swoim koncie 4 nagrane płyty: ” Cafe Sanacja”-2001r. , „Ulica”-2007r., „Fasolanka”-2009r.,”Cocotier”-2010r. ,które rozeszły się w liczbie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Założycielem grupy , gitarzystą i twórcą muzyki jest ANDRZEJ KROŚNIAK , absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, założyciel znanej w latach 90-tych formacji folkowej PEJZAŻ, obecnie także członek międzynarodowego projektu muzycznego OLEA . W repertuarze zespołu obok licznych kompozycji lidera , znajdują się utwory: R. Townera, V. Amigo i innych gitarzystów.

W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Klub Piekarnia Cichej Kobiety
Miejsce realizacji: Klub Piekarnia Cichej Kobiety, ul. Fabryczna 13, 65-431 Zielona Góra, tel. 509 053 444
koncerty biletowane
22.00  Projekcja filmu „Pan życia i śmierci”
„Jedna broń przypada na 12 ludzi na planecie. Pytanie tylko… Jak uzbroić pozostałych 11?” To jedyne zmartwienie pana życia i śmierci. Jurij Orłow (Nicolas Cage) jest handlarzem bronią, który krok po kroku wspina się na „zbrojny Olimp”. Nie interesuje go komu sprzedaje, często obu stronom konfliktu. Ostatnio największe zyski czerpie współpracując z krwawymi dyktaturami w Afryce… W rozkręcaniu biznesu pomaga mu brat (Jared Leto). Przychodzi jednak taki moment, w którym Jurij musi dokonać wyboru: rodzina (urodziwa żona i synek) albo styl życia do którego przywykł: często pełnego ryzyka i stresu, lecz również na bardzo wysokim poziomie, w otoczeniu pięknych kobiet. Wybór nie jest prosty, tym bardziej, że za każdy trzeba ponieść wysoką cenę…

W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Mediateka Szklana Pułapka, ul. Wrocławska 12a, 65-427 Zielona Góra, tel. 68 475 18 07
Miejsce realizacji: Winne Wzgórza i parking przy Zielonogórskiej Palmiarni
18 lipca, sobota

18.00 Projekt Weinberg
Wykonanie: Katarzyna Wasiak (fortepian), Guillaume Faraut (skrzypce)
W programie: Mieczysław Weinberg Sonata fortepianowa gis-moll, Kwintet fortepianowy op.18, Felix Mendelssohn-Bartholdy Sonata f-moll, Szymon Laks Kwintet fortepianowy
Spotkanie młodej pianistki – Katarzyny Wasiak z dziełami Mieczysława Weinberga zaowocowało pomysłem stworzenia projektu, który miałby wymiar nie tylko muzyczny. Powstał on bowiem z głębokiej potrzeby wpisania się w nurt kultury świadomej, propagującej polsko-żydowskie dziedzictwo artystyczne oraz potrzeby zainteresowania młodego pokolenia Polaków problematyką stosunków polsko-żydowskich.
Skupiony wokół twórczości i osoby Mieczysława Weinberga, ma jednak na celu przede wszystkim propagowanie niezwykłej muzyki tego kompozytora, muzyki o wyjątkowo wysokiej wartości artystycznej. Utalentowany, a prawie zapomniany Mieczysław Weinberg, podobnie jak Szymon Laks – drugi kompozytor pochodzenia polsko-żydowskiego prezentowany w projekcie, zasługują na to, aby ich spuścizna znana była znacznie szerzej. Ogniwem łączącym twórców i odtwórców jest także fakt życia na emigracji – okoliczność ta stała się dodatkowym impulsem do stworzenia tego projektu.
Utwory wykonywane:
Projekt skupia się wokół postaci Mieczysława Weinberga, jednego z najciekawszych kompozytorów XX wieku. Zasługujący bez wątpienia na uwagę, wszechstronnie utalentowany, popierany przez twórców nawet tak znamienitych, jak Dymitr Szostakowicz, pozostał Weinberg do dziś prawie całkiem zapomniany. Przyczyn tego szukać można w niezwykle zawikłanej i trudnej historii jego życia – biografia Weinberga dotyka najbardziej ponurych rozdziałów historii Europy. W latach 40-tych i 50-tych muzyka Weinberga była zakazana i dopiero po jego śmierci, od kilku zaledwie lat, zaczyna być na nowo odkrywana.
Sonata fortepianowa gis-moll Weinberga, trzecia z sześciu sonat fortepianowych tego kompozytora, została napisana cztery lata po drugiej i ostatniej sonacie fortepianowej jego przyjaciela i mentora – Dymitra Szostakowicza. Wpływ muzyki Szostakowicza jest znaczący, ale Weinberg czerpie pomysły z wielu źródeł. Wykorzystuje późnoromantyczną ideę formy cyklicznej: na końcu ostatniej, trzeciej części pojawia się motyw początkowy mrocznej części drugiej. Chociaż muzyka Weinberga często zdaje się brzmieć pochmurnie, jednak w przeciwieństwie do Szostakowicza brak nadziei i posepny charakter nigdy nie jest w niej elementem dominującym.
Kwintet fortepianowy jest raczej rzadkim gatunkiem kompozytorskim, a to ze względu na rozszerzoną wielogłosowość i konieczność zachowania równowagi pomiędzy różnymi z natury  instrumentami zespołu. Jednak Kwintet Op. 18 Mieczyslawa Weinberga urzeka wyjatkowo spójną formą, w ktorą kunsztownie wplecione są stylizowane elementy. Pięć – mocno zróżnicowanych części – splata się ze soba w sposób idealny. Na początku utworu kompozytor wykorzystuje elementy muzyki francuskiej. Drugie ogniwo kwintetu a la Bartok mistrzowsko wprowadza w kolejną część Presto, która zaczyna się charakterystycznym con sordino  instrumentów smyczkowych. Ekspresyjne Largo zaskakuje unisonem wszystkich instrumentów, łącznie z fortepianem. Efektowna i wirtuozowska część ostatnia jest przesycona optymizmem. Wydaje się, że nawet w najtrudniejszych momentach udaje się kompozytorowi zachować w swej tworczości  i przekazać słuchaczowi radość życia.
Wariacje na dwa tematy żydowskie ukraińskiego kompozytora i pedagoga Josefa Elgisera został prawykonany przez Katarzynę Wasiak na życzenie Joachima Weigerta, pierwszego trębacza Deutsche Oper Berlin, podczas recitalu w Villi Weigert. Joachim Weigert znał kompozytora osobiście, a poruszony jego muzyką i losami (Elgiser był deportowany do obozu w Transnistrii), postawił sobie za cel promowanie dzieł Elgisera.
Sonatę f-moll opus 4 skomponował Felix Mendelssohn-Bartholdy mając zaledwie czternaście lat. Oczarowuje ona słuchacza swoją prostotą i szczerością, zapowiadając jednocześnie przyszłego mistrza.
Kwintet fortepianowy Szymona Laksa jest prawdziwym rarytasem, który jest jeszcze rzadziej wykonywany niż kwintet Weinberga. Kilka miesięcy po wyzwoleniu obozu w Kaufering w 1945 roku, kompozytor przystępuje (już w Paryżu) do pracy nad III Kwartetem smyczkowym na polskie tematy ludowe. W czterech częściach dzieła można wysłyszeć co najmniej 7 melodii ludowych z różnych regionów Polski. W latach 60-tych kompozytor  przerabia kwartet na kwintet fortepianowy – o tej samej treści muzycznej. Szymon Laks był więźniem niemieckich obozów koncentracyjnych. Udało mu się uniknąć śmierci dzięki funkcji kapelmistrza orkiestry obozowej: Skrzypce, które trzymam, stały się moją tarczą obronną.
             
Myzycy:
Katarzyna Wasiak urodziła się w Zielonej Górze (Polska). Pochodzi z rodziny muzyków. Edukację artystyczną rozpoczęła w wieku 7 lat  w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. M. Karłowicza w Zielonej Górze oraz Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu. W r. 2002 rozpoczęła studia na Universität für Musik und Darstellende  Kunst  w Wiedniu,  początkowo w klasie fortepianu prof. Olega Maisenberga, a następnie – w klasie prof. Wolfganga Watzingera.  Od r. 2006 kontynuowała je na Universität der Künste w Berlinie u prof. Jacques’a Rouviera, zdobywając dyplom z wyróżnieniem (2009). Studia mistrzowskie odbyła w Hochschule  für  Musik Hans Eisler w Berlinie w klasie prof. Fabio Bidiniego (dyplom – 2012). Laureatka wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. w Dallas (USA), Vanves (Francja) i Villa de Capdepera (Hiszpania). Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki oraz Premiera RP, a także Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Była również stypendystką Fundacji Crescendum Est-Polonia i Clubu Rotary.  Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i wytwórni płytowej DUX (2012 – płyta z koncertami Fryderyka Chopina i Johanna Samuela Schrötera). Pianistka stawia sobie za cel gruntowną analizę utworów, nad którymi pracuje, rozpatrując także ich genezę, tak, aby móc przedstawić te dzieła w nowym świetle. W ramach swych projektów koncertuje regularnie w całej Europie (także w Rosji), Kanadzie i USA. Współpracowała z wieloma renomowanymi orkiestrami (m.in. Polską Orkiestra Radiową w Warszawie, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Estonii, Orkiestrą Filharmonii Narodowej Ukrainy) i znanymi dyrygentami (Michaił Jurowski, Nikolai Diadiura, Jerzy Swoboda, Jan Krenz), a także ze skrzypkiem Tomaszem Tomaszewskim, skrzypaczką Agatą Szymczewską i flecistą Łukaszem Długoszem.
Guillaume Faraut, urodzony w Strasburgu (Francja), rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku 8 lat. W 2005 podjął studia w Hochschule Hanns Eisler w Berlinie, gdzie odbył także studia mistrzowskie w klasie Stefana Hempela i prof. Kolji Blachera. Swój kunszt doskonalił ponadto pod kierunkiem Albrechta Beuningera, Ernsta Kovacica, Mi-Kyung Lee, Ingolfa Turbana i Sophi Jaffé. Fascynacja muzyką współczesną skłoniła go do współpracy z zespołami Klangkörper Ensemble, Musikfabrik NRW, Ensemble Modern, Resonanz, Linea Strasbourg czy KNM Berlin oraz kompozytorami – Johannesem Staudem, Helmutem Lachenmannem, Peterem Eötvösem i Enno Poppe. Współpracował też ze znanymi orkiestrami symfonicznymi: Deutsche Oper Berlin, Münchener Kammerorchester, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin. Od stycznia 2014 jest członkiem orkiestry Opery we Frankfurcie nad Menem. Koncertuje jako solista i kameralista w całej Europie. Występował z wieloma znanymi osobistościami świata muzycznego, jak np. Ingolf Turban, Martin Ostertag, Patrick Demenga, Claudio Bohorquez, Jonathan Aner i Björn Lehmann. Gra na skrzypcach Nicolasa Vuillaumea z roku 1860.
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Zielonogórski Ośrodek Kultury
Miejsce realizacji: Sala Witrażowa Muzeum Ziemi Lubuskiej, al. Niepodległości 15, 65-048 Zielona Góra

19 lipca, niedziela

UWAGA: Zmiana godzin koncertów z 18.00 na 16.00. Za utrudnienia przepraszamy.
16.00 Koncert Orkiestry Dętej Zastal, dyrygent Jarosław Wnorowski
Historia orkiestry od początku jej istnienia jest związana z Zaodrzańskim Zakładem Budowy Mostów i Wagonów „Wagmo”, który zaangażował 23 lutego 1947 roku Michała Kobaka i zlecił mu stworzenie orkiestry. Orkiestry jest też ściśle związana z wydarzeniami powojennej Polski, a przede wszystkim Zielonej Góry. Już 22 lipca 1947 roku ulicami Zielonej Góry po raz pierwszy przemaszerowała orkiestra „Wagmo” składająca się wtedy z 18 członków. W 1949 roku orkiestra dała 106 koncertów w mieście i na wsiach powiatu. Weterani zespołu wspominają, że przez cały rok nie mieli ani jednej wolnej niedzieli. Od początków istnienia orkiestra dęta „Zastal” uświetnia swoją grą Ingresy Biskupie, procesje Bożego Ciała, nabożeństwa, odpusty i festyny parafialne. Bierze udział w licznych konkursach i przeglądach. Wysokie poczucie społecznego obowiązku charakteryzuje członków orkiestry do dzisiaj. W maju 2002 roku orkiestra zajęła 2 miejsce podczas Lubuskiego Festiwalu Orkiestr Dętych w Sulęcinie. W lipcu 2012 roku orkiestra obchodziła jubileusz 65-lecia.
W ramach Lata Muz Wszelakich imprezę realizuje: Stowarzyszenie Orkiestra Dęta „Zastal”
Miejsce realizacji: deptak, przy Ratuszu

Sprawdź również

Skip to content