Generic filters
Tylko w tytułach
Kategorie imprez
Festiwal
Inne
Kabaret
Koncert
Konkurs
Plener
Spektakl
Warsztaty
Wystawa
Szukaj
Close this search box.

7. tydzień Lata Muz Wszelakich 2013

Lato Muz Wszelakich to największy, najdłuższy i skupiający ogromną ilość widzów cykl imprez w naszym mieście, nagrodzony w Warszawie Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie na najlepszą imprezę turystyczną roku 2005 oraz w 2006 roku wyróżniony w Konkursie Miast Polskich jako Miasto dla Turystów. Kilkadziesiąt wydarzeń i wykonawców, w tym koncerty, spektakle, recitale, kabareton, festiwale i wiele innych.

Już dzisiaj zapraszamy do obejrzenia foto-relacji z dotychczasowych wydarzeń:
1. tydzień2. tydzień3. tydzień4. tydzieńMazowsze5 tydzień6 tydzieńKabaretobranie,

Więcej o tegorocznej edycji Lata Muz Wszelakich znajdziesz TUTAJ

W tym tygodniu zapraszamy na:

13 sierpnia, wtorek

20:30 – 22:00        a niebo gwiaździste nade mną….
Pokaz nieba przy wykorzystaniu teleskopu astronomicznego
warunkiem pokazu jest bezchmurne niebo
Winne Wzgórza przy Palmiarni

14 sierpnia, środa

20:30 – 22:00        a niebo gwiaździste nade mną….
Pokaz nieba przy wykorzystaniu teleskopu astronomicznego
warunkiem pokazu jest bezchmurne niebo
Winne Wzgórza przy Palmiarni

15 sierpnia, czwartek

20:30 – 22:00        a niebo gwiaździste nade mną….
Pokaz nieba przy wykorzystaniu teleskopu astronomicznego
warunkiem pokazu jest bezchmurne niebo
Winne Wzgórza przy Palmiarni

16 sierpnia, piątek

11:00        bajki, bajdy, banialuki
CZY OWADY MAJĄ WADY?
Czy owady mają wady – to interaktywny spektakl lalkowy. Publiczność bierze udział w wyborze Króla lub Królowej Łąki. Biedronka i Chrząszcz prowadzą imprezę i prezentują kandydatów. Złośliwa mucha robi co może, aby popsuć uroczystość. Czy uda się jej? Czy na łące wciąż będzie bezkrólewie? Przekonajcie się oglądając spektakl.
Teatr Frajda, Toruń
scena przy ratuszu

19:00        muzyczny deptak
Festiwal Piosenki Rosyjskiej impreza towarzysząca
Koncert Żanny GIERASIMOWEJ

Żanna Gierasimowa – aktorka, reżyser, malarka, pieśniarka, tłumacz. Wieloletnia aktorka słynnego Moskiewskiego Teatru Stanisławskiego, członek Międzynarodowej Federacji Plastyków, Członek Związku Literatów Polskich. Od 2000 roku mieszkająca w Polsce. Po studiach teatralnych i niedługim epizodzie na scenie kijowskiej Żanna Gierasimowa zostaje członkiem słynnego zespołu Teatru S…tanisławskiego. Bierze udział w pracach zespołu, którego korzenie sięgają najlepszych tradycji rosyjskiego i światowego teatru. Wstrząsem dla intelektualnych elit rosyjskich staje się spektakl „Krzeseł” Eugene Ionesco, który zakwestionował postbreżniewowski marazm w sztuce. W spektaklu tym Żanna Gierasimowa tworzy niezapomnianą kreację, która wpisała się w poczet znaczących dokonań teatru rosyjskiego. Konsekwencją sukcesu spektaklu, który nie współgrał z sowiecką rzeczywistością było zdjęcie przedstawienia ze sceny. Ale spektakle trwały nadal, tyle że wbrew władzy i poza jej kontrolą. Zaczęły się więc represje – areszty, „psychuszka” i zakazy pracy. Ale w końcu aktorzy wracają do pracy, wystawiając „Krzesła” z niesłabnącym powodzeniem zarówno w Rosji, jak i poza jej granicami.

Oprócz aktorstwa Żanna Gierasimowa zajmuje się malarstwem. Znawcy i krytycy określają jej sztukę jako malowanie poezji.
Prawdziwą pasją i niekłamaną namiętnością artystki jest śpiew. W tej sferze swojej artystycznej aktywności Żanna Gierasimowa osiąga znaczące sukcesy. W coraz bardziej skomercjalizowanej sztuce estradowej, w której królują byle jakie teksty i elektronicznie wykreowane głosy – śpiew artystki jawi się jako propozycja dla ludzi oczekujących od sztuki tego, co w niej najistotniejsze: prawdziwego wzruszenia. Króluje w niej liryka wysokiego lotu, są to teksty najlepszych liryków rosyjskich, wsparte niebanalną muzyką. Do wielu utworów muzykę napisała sama artystka, dając tym jeszcze jedno świadectwo swoich niezwykłych zdolności. Są w propozycji artystki romanse i liryki autorów nieznanych, których nazwiska przepadły w zawierusze historii. Są też utwory współczesne, którym poetycka interpretacja artystki przydaje nowych znaczeń i nieoczekiwanego blasku. Żanna Gierasimowa jest przede wszystkim aktorką i to pomaga jej w sztuce śpiewania. Każda jej piosenka to odrębny spektakl, pełen ekspresji ale i lirycznej zadumy, pełen umiejętnie stopniowanego napięcia ale i nieoczekiwanych wybuchów prawdziwej namiętności. Oryginalne brzmienie głosu, pełnego niewymuszonego żaru i niebanalnej barwy, połączone z aktorską interpretacją dają wrażenie i pewność obcowania z prawdziwą sztuką.
Na scenie artystce towarzyszy zespół polskich muzyków w składzie: Mirek Kozak (Piotr Malicki) – grający na gitarze solowej; Florian Ciborowski – gitara, mandolina, skrzypce, harmonijka ustna, flet; Radosław Laddy – instrumenty klawiszowe; Artur Bakuła – gitara basowa. Artyści ci tworzą swoimi muzycznymi interpretacjami niezwykłe klimaty i nastroje, stanowiące niezbędne i twórcze uzupełnienie dokonań scenicznych Żanny Gierasimowej.
W repertuarze pieśniarskim artystki dominują dwa nurty, wzajemnie się przenikające i uzupełniające. Jeden – to nastrojowe piosenki o miłości, tęsknocie i namiętności. Są tam piosenki pełne radości życia, ale również nostalgiczne poszukiwania prawdziwych uczuć. Drugi nurt – to białogwardyjskie piosenki emigracyjne, które w nowatorskiej formie oddają klimaty porewolucyjnej tułaczki. Są tam więc przejmujące tęsknotą wspomnienia utraconego kraju ojczystego, snute w pyle obcych krajów i miast, które stały się na zawsze tymczasowym domem. Są tam więc również coraz bardziej mitologizowane wspomnienia raju utraconego, do którego nie ma już powrotu. To poczucie nieodwracalnej straty, przejmujące i bolesne – to klimat tych utworów.
Repertuar ten artystka prezentuje w dwóch niezależnych recitalach: „Karuzela miłości” oraz „Rosyjska ruletka”, obydwa po około 1 godziny scenicznej aktywności. Pierwszy z tych programów to przede wszystkim nastrojowe piosenki i ballady o miłości, drugi natomiast – to przejmujące dramatyzmem ballady i songi opiewające fatalizm tragicznych acz nieuchronnych wyborów, których ryzyko i skutki jako żywo przypominają ryzyko rosyjskiej ruletki. Zaletą estradowej interpretacji artystki jest prezentacja tych wysoce emocjonalnych treści w żywej i nowatorskiej formie. Przez nieraz wręcz ironiczny i zawsze pełen dystansu stosunek do tych rudymentarnych problemów kondycji człowieka i narodu artystka odziera je ze zbędnego patosu i przydaje im znaczeń zrozumiałych każdemu człowiekowi.
W Polsce Żannę Gierasimową mieli okazję podziwiać słuchacze podczas jej koncertów
w Warszawie (Teatr Ateneum, Teatr Mały, Teatr Rampa, Teatr Polonia Stara Prochownia, Centrum Sztuki Teatr Studio, Warszawski Ośrodek Kultury, Natoliński Ośrodek Kultury, Ośrodek Kultury Ochoty ), Krakowie (Loch Camelot, Piwnica pod Baranami, Wiśniowy Sad), Zakopanem (Teatr Witkacego) oraz w innych miastach. Artystka koncertowała również w innych krajach – w tym we Francji, gdzie nagrała płytę CD. Ponadto Żanna Gierasimowa gra w filmach, między innymi w reżyserii Franciszka Trzeciaka „ W cieniu szczura, w oku ptaka” , w filmie Dymitra Kabakowa „Warszawa – spojrzenie ze wschodu”. Wystąpiła także w serialach „ Na dobre i na złe” , „Na Wspólnej”, „Bulionerzy” w reż. Andrzeja Kostenki, „Pogoda na piątek”, oraz w „Camera cafe” w reż. Wojciecha Adamczyka. Najnowsze role filmowe artystki to udział w filmie fabularnym Andrzeja Barańskiego „Parę osób, mały czas”, w filmie „Drzazgi” Macieja Pieprzycy, w najnowszej produkcji w reżyserii Janusza Zaorskiego „Syberiada polska”, oraz role w popularnych serialach telewizyjnych „Samo życie” „Faceci do wzięcia”, „Na kocią łapę”, „Ojciec Mateusz”.
Żanna Gierasimowa zajmuje się również tłumaczeniami polskich utworów na język rosyjski – tłumaczy opowiadania, scenariusze filmowe, utwory dramatyczne i poezję. Jest członkiem Związku Literatów Polskich. Do tej pory w Polsce Żanna Gierasimowa wydała jedną płytę CD oraz kasetę.
W Teatrze Polonia Fundacji Krystyny Jandy Żanna Gierasimowa wyreżyserowała sztukę Raszyda Tuguszewa „Rajskie jabłka” , w której gra główną rolę. Ponadto w tym samym teatrze gra w sztuce Patricka Shanley`a „Wątpliwość”. Kolejnymi teatralnymi dokonaniami Żanny Gierasimowej są spektakle: „Pod jasnym niebem” (Teatr Praga) i spektakl „Jaskółka”, według opowiadania Iwana Turgieniewa „Żywe relikwie” (Teatr Rampa), gdzie Żanna Gierasimowa jest autorką tłumaczenia, adaptacji oraz reżyserem i scenografem tego spektaklu.

scena przy ratuszu (w razie niepogody Piwnica Artystyczna KAWON)

17 sierpnia, sobota
20:00        FESTIWAL PIOSENKI ROSYJSKIEJ ZIELONA GÓRA 2013
Festiwal Piosenki Rosyjskiej cieszy się co roku ogromnym uznaniem publiczności zgromadzonej w amfiteatrze oraz widzów telewizyjnej Dwójki. W tym roku Rada Programowa Festiwalu znowu musiała dokonać trudnego wyboru. Ostatecznie spośród bardzo wielu zgłoszeń wybrała najlepsze i najciekawsze wykonania rosyjskich przebojów!

Wieczór festiwalowy to trzy godziny muzyki. W koncercie konkursowym o nagrody Złoty, Srebrny i Brązowy Samowar ubiegać się będą: Formacja Nieżywych Schabów, Golden Life, Mateusz Grędziński, Marcin Kindla, Kreuzberg, Mezo & Kasia Rościńska, Janusz Radek, Ruzica, Natalia Sikora, Michał Szpak, Natalia Szroeder, Vika & Marek Kościkiewicz. W drugiej części koncert gwiazd rosyjskiej estrady: Gorod 312, Victoria Daineko, MakSim, Alina Artz, Alexey Chumakov. Zapraszamy również na imprezy towarzyszące tegorocznej edycji Festiwalu (szczegóły na plakacie).

transmisja na żywo w TVP 2
Amfiteatr im. Anny German      

18 sierpnia, niedziela

19:00        wieczory u luteranów
MUZYCZNE QUODLIBET
wykonanie: Jarosław Kitała (bas), Jarosław Tarnawski (organy)
Kościół Ewangelicki           

Sprawdź również

Skip to content