PiiiP – ZOK

Teatr PiiiP powstał z połączenia teatrów Pierott i Pypeć. Pierwszą grupą był teatr Pierott, założony w 1995 roku w Klubie Kolejarza w Zielonej Górze. Przez długi czas działał jako teatr dziecięcy. Pierotty rosły, a do teatru przychodziły coraz młodsze dzieci. Powstał wtedy drugi teatr – Pierocik – skierowany do najmłodszych aktorów. W 2001 roku po zamknięciu, już wtedy, Domu Kultury  Kolejarz teatry znalazły nowy dom w Zielonogórskim Ośrodku Kultury. Zawiązała się kolejna grupa – teatr Pypeć, skupiający młodzież gimnazjalną. W 2005 roku teatry połączyły się. Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem był spektakl “Śpiąca królewna“ w/g scenariusza Bogusława Kierca. Obecnie teatr PiiiP skupia młodzież  licealną, studentów i dorosłych. Od początku istnienia teatrów instruktorem grup i reżyserem przedstawień jest Małgorzata Paszkier – Wojcieszonek.

 

 

Może teatr kojarzy Ci się ze sceną, aktorami, kurtyną, Kantorem czy Sofoklesem. Prawdopodobnie z łatwością potrafisz wymienić tytuły pięciu różnych sztuk. Wiesz, czym są didaskalia i proscenium. Jednak nie jesteś pewien, czym teatr jest dla nas. Tych młodszych i tych starszych stażem Piiipów. Kiedyś kojarzył nam się z Domem Kultury Kolejarz. Pierwszymi inscenizacjami, gdzie graliśmy drzewo czy psa. Długimi nocami spędzonymi na wymyślaniu przedstawień o Weroniczce, jedzeniu chleba z masłem, czy gonitwach po salach starego budynku. Wiecznymi wyjazdami do Świebodzina czy Sulęcina i podróżami pks – em z mnóstwem rekwizytów na kolanach. Z czasem wizja teatru zmieniała się. Zaczęły się własnoręcznie tworzone scenariusze, zbiorowa odpowiedzialność na scenie, ciągła chęć tworzenia czegoś osobistego. Teatr ewoluował, a my byliśmy świadkami powstawania nowych grup teatralnych. Pierrocików – jeszcze dzieci, ale już chętnych do naprawiania rzeczywistości sztuką, do zabawy wyobraźnią, słowem i gestem. Pypciów – którzy tak dobrze się między sobą dogadywali, bo nie ograniczała ich bariera wieku, a dotykając lalek potrafili tworzyć z nimi niesamowite przedstawienia. To wreszcie Pierottów, którzy byli trzonem wszystkich zespołów, a ich inscenizacje teatralne nigdy nie omijały ważnych dla nich problemów. Zmienialiśmy swoje miejsca prób, ale nie utraciliśmy tego, co najcenniejsze- ciągłej chęci tworzenia, obcowania ze sztuką, potrzeby utrzymywania kontaktów, Nad nami wszystkimi od  lat czuwała i czuwa Pani Gosia, którą każdy z nas po cichu traktuje jak drugą Mamę. To ona przywoływała nas do porządku, gdy woleliśmy się śmiać godzinami, zamiast powtarzać daną scenę. To Ona wielokrotnie pocieszała nas, gdy problemy okazywały się nie do pokonania. To Ona wymyśliła tradycję teatralnej wigilii tylko po to, żebyśmy choć raz w roku mogli być znów razem, czuć to ciepło, którego nie da się opisać słowami. Przez piętnaście lat zmieniło się bardzo wiele. Ewoluowała forma naszej ekspresji, skupiliśmy się na odmiennych scenariuszach, my sami dojrzeliśmy fizycznie i psychicznie. Nie zmieniło się jedno. Niezależnie od tego, gdzie nasza grupa będzie mieć siedzibę, zawsze będzie to miejsce, do którego będziemy chcieli wracać. Bo teatr kojarzy nam się nie tylko z godzinami prób, współpracą, adrenaliną na scenie, czy łzami, śmiechem, wzruszeniem. Teatr to coś, co ukształtowało nas na lata, zmieniło sposób patrzenia na życie (brzmi patetycznie, ale czy ktoś się ze mną nie zgodzi? Rzucam wyzwanie!) . A to wszystko dzięki pewnej osobie, która nami pokierowała. Dziękujemy…
A od siebie jeszcze dorzucę małą prośbę: grajmy do końca świata i o jeden dzień dłużej, hm?”

Natalia Dyjas – aktorka teatru

 

PŁAKAĆ NIE WOLNO
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie Czarnobylskiej modlitwy Swietłany Aleksijewicz
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
PREMIERA: kwiecień 2014

 

 

 

O spektaklu

Rok 1986. Czarnobyl. Wybuch reaktora. Zwyczajne, ustabilizowane życie młodej kobiety zmienia się w zaledwie ułamku sekundy, gdy dowiaduje się, że jej mąż leży w szpitalu. Rozdarta pomiędzy być a kochać, pomiędzy miłością a strachem, obrzydzeniem a chęcią bliskości. Uczucia dwóch skażonych ciał i dwóch nieskazitelnie czystych dusz pozwalają dostrzec piękno tam, gdzie większość odwróciłaby wzrok.

Media

„Wizualna surowość spektaklu uzyskana przez brak rekwizytów oraz punktowe oświetlenie, pozwoliła mi całkowicie skupić się na psychice i uczuciach bohaterki. Czysto formistyczne sceny przewijające się co pewien czas w monologu kobiety, a także poruszająca muzyka i słowa wyśpiewane przez bohaterkę w chwili modlitwy i braku akceptacji rzeczywistości, dodatkowo potęgowały doświadczanie historii.
…perfekcyjnie oddane rozdarcie kobiety między miłością a strachem, obrzydzeniem a chęcią bliskości do „już nie człowieka a reaktora” poruszyło dogłębnie nawet tych, którzy niewzruszenie idą przez życie.”
Maria Krętkowska, Gazeta festiwalowa Turnieju Teatrów Jednego Aktora, Słupsk 13 czerwca 2014

Nagrody

NAJLEPSZA AKTORKA
za rolę w spektaklu „Płakać nie wolno”
XVI Festiwal Teatrów Niezawodowych „Garderoba Białołęki”
22-23 listopada, Warszawa 2014

III NAGRODA
VI Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Teatrów Małych Form
10-11 października, Gorzów Wlkp. 2014

SREBRNA IGŁA
Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych „IGŁA”
26-27 września, Ostrołęka 2014

NAGRODA GŁÓWNA
za poruszenie najczulszych strun w przeżywaniu ludzkiego dramatu, opowiedzianego w przejmujący sposób przy użyciu przemyślanych i precyzyjnie zakomponowanych środków aktorskich w spektaklu Płakać nie wolno  w reż. Małgorzaty  Paszkier-Wojcieszonek.
X Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niewielkich
5-7 lipca, Lublin 2014

GRAND PRIX
10 Turniej Teatrów Jednego Aktora „Sam na scenie”
59. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego
12-14 czerwca, Słupsk 2014

Nagroda Ireny Jun dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” piękny, wzruszający spektakl, grany „samą sobą, ofiarujący nam prawdę, współodczuwanie, budzący nas do przeżywania ludzkiego losu. Środki teatralne pozwalają wierzyć w siłę młodej wyobraźni w służbie mądrego teatru.

Nagroda Barbary Kobiałki dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za zainteresowanie… za czystą formę, miłość i muzykę, rzeczywistość, przemijalność, historię, słowo i pełne znaczenia 40 minut.

Nagroda Marcina Bortkiewicza dla Kamili Winker za spektakl „Płakać nie wolno” za niezwykle udane przedstawienie gorących emocji, rozdartych uczuć i skrywanych acz w zdyscyplinowanej, oszczędnej formie teatralne.

Nagroda Wiolety Komar dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za pełną i poruszającą treść w skromnej formie.

Nagroda Jolanty Krawczykiewicz dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za przejmująco opowiedzianą historię o miłości jako śmiertelnej sile, za posiadanie mocy opowieści i tajemnicy „zainteresowania”.

I NAGRODA
59. Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
Turniej Teatrów Jednego Aktora – eliminacje wojewódzkie
11-12 kwietnia, Żary 2014

Kronika

Wieczór z monodramem
29 czerwca, Hydro(za)gadka
niebytubeton
Scenariusz: Małgorzata Kazińska na podstawie Żywotów Świętych Osiedlowych Lidii Amejko
Reżyseria: Małgorzata Kazińska i Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występują: Kamila Winkler, Kaja Janiszewska, Maciej Wojciechowski, Marta Bieława, Kinga Taront, Magda Głuszko, Magdalena Wieczorek
Premiera 24.01.2014

 

 

 

O spektaklu

Czy zastanawialiście się, co się dzieje z naszymi niespełnionymi marzeniami? Jak uwolnić gniew by nie ranić innych? Czy pamięć może być więzieniem? Każdemu z nas towarzyszy strach przed śmiercią, ale na co dzień chyba bardziej męczy nas podskórny, czasem nieuświadomiony lęk przed brakiem sensu naszego życia, abstrakcją jaką jest przeznaczenie. Właśnie takie tematy podejmuje inspirujący tekst Lidii Amejko nafaszerowany metafizycznymi łamisłówkami, które stają się zaskakującą alternatywą dla odpowiedzi na pytania. Aktorzy zeszli ze sceny i zbudowali plan gry pomiędzy i z publicznością. Warto zobaczyć na własne oczy jak poradzą sobie aktorzy i nie bać się postawić paru pytań, nawet jeśli każdy znajdzie inną odpowiedź.

Media

„Bardzo sprawna aktorsko grupa  opowiedziała historię na wskroś współczesną zastanawiając się dowcipnie, ale i dramatycznie nad sensem i meandrami naszego życia”
Marek Ciszak, Twoje Tychy, nr 13/332 1 kwietnia 2014

„Niebytubton to mocna sztuka. Warto, więc zobaczyć na własne oczy jak radzą sobie z tekstem Lidii Amejko Żywoty Świętych Osiedlowych aktorzy i nie bać się postawić kilku pytań, nawet jeśli każdy znajdzie inną odpowiedź”
Michał Kowalonek, Życie nad Odrą, nr 2(129) luty 2014

„Jeśli ktoś smutek szarego blokowiska, betonowy labirynt osiedla, kojarzy tylko z hip-hopem, tego „niebytubeton” może zdziwić! Bo tylu tu mieszkańców dostępuje niebieskiego wywyższenia.
W spektaklu Teatru PiiiP przed betonem, widzu, nie uciekniesz. Duet reżyserski: Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzaty Kazińskiej wymyślił bowiem sobie, żeby kwadrat sceny – podłogi otoczyły rzędy krzeseł z publicznością. I siadają między nami aktorzy, przywołując osiedlowe hagiografie, ale też jakby wykrzykując nam prosto w twarz wyższe przesłanie „niebytubeton”. To o marzeniach, które jak te balonowe flaki. Czy puste flaszki z procentów opróżnione. Oj, boli ten głód sensu życia. Ten strach przed pustką. Przed „nie być”. Pragnienie dostąpienia do czegoś wyższego. Stąd z taką nadzieją witamy choinkowe sznury lampek, które pomysłowo pokazują internetowe połączenie z niebem. Takich udanych pomysłów jest w spektaklu Teatru PiiiP sporo (słoiki „z gniewem”), ale bez przesytu.
Zdzisław Haczek, Gazeta Lubuska, 21 lutego 2014

Nagrody

NARODA  za najlepszą  reżyserię dla Małgorzaty Kazińskiej i Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek  za „niebytubeton” według „Żywotów świętych osiedlowych” Lidii Amejko
XLI Tyskie Spotkania Teatralne
5-9 kwietnia, Teatr Mały, Tychy 2014

GRAND PRIX
Ponoworoczne Spotkania Teatralne POKOT
14-16 marca, Teatr im. Juliusza Osterwy, Gorzów Wlkp. 2014

Kronika

24 stycznia 2014 – PREMIERA
Hydro(za)gadka

22 i 23 lutego 2014
Hydro(za)gadka

MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST
Scenariusz: Dorota Masłowska
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek  i Małgorzata Kazińska
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek, Małgorzata Kazińska i grupa
Występują: Kamila Winkler, Marta Bieława, Iga Drop, Kornelia Bagińska, Anastazja Szymańska, Kaja Janiszewska, Maciej Wojciechowski, Artur Caturian
Premiera 24.03.2012

 

 

 

O spektaklu

To spektakl o młodych ludziach żyjących na początku XXI w. Pokazuje w jaki sposób mówi się o historii w dzisiejszych czasach, czym stała się dla nas pamięć, czym jest nasza obecna rzeczywistość, jakie są ogólne tendencje myślowe, klisze słów jakimi opisujemy świat zewnętrzny i wewnętrzny. Zwraca uwagę jaką wartość stanowią dla nas przedmioty, którymi się otaczamy, które tworzą nasze życie i nasze ja. Najlepszą formą wyrazu w przedstawieniu jest wykorzystanie możliwości teatru lalek, gdzie tworzone na bieżąco postaci stają się fizycznym obrazem pewnych poglądów charakterystycznych dla konkretnych grup społecznych, statystycznych Polaków, którzy nie istnieją, którzy są zlepkiem zasłyszanych zdań i historii. Lalki dały swobodną możliwość budowania charakterów i zdystansowanego podejścia do świata, który prezentują. Oprócz ideologii  dało to również w  formie ciekawe możliwości budowania scen i szukania innej ekspresji scenicznej. Cała formalna strona spektaklu została dopasowana do kontekstu współczesnego świata młodych ludzi, do zabawy z formą, ze słowem, którą podejmuję autorka w dramacie. Również muzyka została odpowiednio dobrana. Wykorzystane utwory oddają nastrój zawarty w dramacie a należą do niszowych, współczesnych, polskich artystów zaliczanych do głosów  swojego pokolenia jak Fisz, Napszykłat – alternatywa hip-hopu i kontynuacja psychorapu, czy Me Myself and I.

Media

„(…)tegoroczny spektakl „ Między nami dobrze jest” to absolutny sukces. Zabawna, ale i dająca do myślenia treść, przedstawiona została przez grupę w różnorodny sposób. Pomysłów inscenizacyjnych było mnóstwo, a użycie każdego z nich było uzasadnione. Trzeba oddać pokłon doskonałej grze wszystkich młodych, zielonogórskich aktorów, którzy na scenie stanowią prawdziwy zespół, wspólnie animując lalki i swobodnie przechodząc od jednej sugestywnej postaci do innej. Nie opierali się oni na sztywnym schemacie, każdy wątek wielogłosowego dramatu Masłowskiej pokazano inaczej, przetestowano na scenie wiele możliwości opowiedzenia historii, a mimo to spektakl był spójny. Taki charakter podtrzymywały kostiumy dopasowane kolorystycznie, skromna scenografia, którą stanowiły kartony i pozornie niepotrzebne przedmioty tworzące lalki, w wielu momentach powracające na scenę. Spektakl nie tylko zmusił do myślenia , ale też rozbawił. Uwagę zwracała także świetnie dopasowana muzyka ( także ta tworzona na żywo). Młodym ludziom z teatru PiiiP oraz Pani Reżyser pozostało mi tylko powiedzieć – gratulacje.(…)”
Marta Wiśniewska, Teatralny aspekt – XV Tyskie Spotkania Teatralne, 12-17 kwietnia 2013

Nagrody

NAGRODA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012, Lubuski Teatr, Zielona Góra

NAGRODA
XV Tyskie Spotkania Teatralne
12-17 kwietnia 2013, Teatr Mały, Tychy

Kronika

Zaproszenie do gościnego występu podczas II Festiwalu Filmu i Teatru Kozzi Gangsta Film
23 czerwca 2013, Kargowa

Młodzierzowe Spotkania Teatralne
Maj 2012, Zielona Góra

TAM
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie FUCK YOU, EU.RO..PA! Nicolety Esinencu
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
PREMIERA: 19 KWIETNIA 2013

 

 

 

O spektaklu

Historia dziewczyny, która w komunistycznej rzeczywistości próbuje odnaleźć kawałek swojego miejsca. Młoda, zbuntowana, pełna nadzieji, a w końcu rozczarowania. Rozlicza swój kraj za dzieciństwo, strajki, zakłamanie i czerwień, która uderza ją w twarz i którą nosi w sercu. Chce za wszelką cenę odnaleźć szczęście i szuka go w Europie…  Spektakl o tęsknocie i poszukiwaniu siebie.

Media

„Kamila jest jedną z faworytek festiwalu Sam na scenie.(…) Kamila jak zwykle pokazała wysoki poziom. Niezwykła, dynamiczna gra aktorska, nowatorskość i pewność siebie to tylko niektóre
z atutów młodej aktorki.(…) Zielonogórska aktorka idealnie oddaje emocje. Pokazuje rozpacz, strach, zwątpienie i złość na zastaną  sytuację w jej rodzinnym kraju, należącym do ZSRR.
Aktorka przy użyciu jedynie dwóch rekwizytów: drewnianego stołka i czerwonej chusty oddała tyle emocji, jakich nie jeden aktor nie mógłby odtworzyć, przy użyciu całego zaplecza scenografii. Zwykły, czerwony materiał, w rękach aktorki staje się symbolem zniewolenia, zakłamania, ale i tęsknoty za ukochaną ojczyzną. Kamila przedstawia historię swojego kraju, poprzez snucie marzeń o wymarzonej Europie.(…)Aktorka z każdą chwilą wybucha coraz gwałtowniej, oddając całą nienawiść, szyderstwo, uciążliwość, zdradę i deklaracje miłości wobec rodzinnego kraju.(…)
„Fuck you, Eu.Ro.Pa!” to wspaniały spektakl, pełen rozczarowania i miłości, jednocześnie gwałtowny i humorystyczny.(…)
Ewa Wenta – Sam na Scenie, 58.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 15 czerwca 2013

(…) Przedstawienie piękne i mądre(…) – Bogusław Kierc -58 OKR, Słupsk 2013

Nagrody

II NAGRODA
za wzruszający obraz dorastania w czasach transformacji ustrojowej namalowany silnymi emocjami oraz perfekcyjne i wieloznaczne użycie rekwizytu w kształtowaniu przestrzeni spektaklu TAM na podstawie Fuck you,Eu.Ro.Pa! w reż. Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek
Festiwal Teatrów Niewielkich
6-8 lipca 2013, Lublin

II NAGRODA i zaproszenie do udziału we  Wrocławskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora
58 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał ogólnopolski
Teatr Jednego Aktora Sam Na Scenie
14-16 czerwca 2013, Słupsk

I NAGRODA
58 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
19-20 kwietnia 2013, Żary

Kronika

Noc młodego mododramu
Teatr Stary w Bolesławcu
28 lutego 2014, Bolesławiec

Teatralny poniedziałek
Kostrzyńskie Centrum Kultury
9 grudnia 2013

27 czerwca 2013
Hydro(za)gadka

V Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Małych Form BAMBERKA
Grodzki Dom Kultury
18-19 października, Gorzów Wlkp.

PIASKOWNICA
Scenariusz: Michał Walczak
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występują: Kaja Janiszewska i Przemek Furdak
Premiera 23.03.2012

 

 

 

O spektaklu

Bohaterami sztuki są dwie osoby. On – Protazek – zafascynowany Batmanem, symbolem popkultury i nowoczesnego świata . Ona – Miłka – chodząca ze swoja lalką.
On bawi się w swojej piaskownicy, gdy zjawia się Ona. Na początku nie zwraca na nią uwagi, potem łaskawie pozwala jej się bawić w swojej piaskownicy, a na końcu zakochuje się w niej , a ona w nim.

Nagrody

ZŁOTA IGŁA
Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych IGŁA
Ostrołęckie Centrum Kultury
27-28 września 2013, Ostrołęka

Kronika

Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012, Lubuski Teatr, Zielona Góra

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Maj 2012, Zielona Góra

NIE-WINNA?
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie powieści „Utracona cześć Katarzyny Blum” Heinricha Bölla
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
Premiera 13.04.2012

 

30, Październik 2017 0 czytaj więcej

 

O spektaklu

Bohaterka – Katarzyna Blum oskarżona jest o udzielenie pomocy zamieszanemu w rewolucyjną działalność, poszukiwanemu przez policję Ludwigowi Goettenowi. Przesłuchujący ją komisarz współpracuje z mediami. Te niszczą życie prywatne Katarzyny oskarżając ją o złe prowadzenie się, zupełny brak moralności i szkodzenie społeczeństwu. Media wdzierają się w środowisko, w którym wychowywała się Katarzyna, manipulują wypowiedziami świadków, wywierają też presję na chorej matce Katarzyny. Pozostawiona sama sobie Katarzyna nie ma żadnych szans w starciu z prasową nagonką. Postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Historia Katarzyny pokazuje jak można zrobić z niewinnego człowieka „ bezdusznego potwora”.

Media

„(…) Najważniejsze dla mnie przedstawienie konkursowe NIE – WINNA zagrała Kamila Winkler z Zielonej Góry. Boleśnie aktualne, korespondujące z problemem etyki mediów, kryzysu systemu wartości – zapada w pamięci dzięki organiczności, rytmowi i wyrazistości formalnej.(…)”
Jolanta Krawczykiewicz – Sam na Scenie, 57.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 9.06.2012, Scena – kwartalnik kultury i edukacji teatralnej, nr 3/ 2012

„(…)Spektakl można oglądać bez lektury powieści.(…) Problem,dla którego Kamila Winkler jest na scenie jest czytelny, a nade wszystko wiarygodny. Dynamiczna aktorsko i wyrazista formalnie wypowiedź zielonogórzanki przekonuje i pozostawia widza z pytaniem o jego obecność w świecie kreowanych prawd.(…)”
Mateusz Nowak – Sam na Scenie, 57.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 9.06.2012

„(…)Nie-winna? To dobry spektakl, w którym możemy podziwiać przemyślaną grę aktorki. Jej twarz jest w stanie wyrazić bardzo wiele emocji: smutek, rozmarzenie, rozpacz, strach, złość, wstręt, cynizm czy nienawiść, a zdolność ta zasługuje na uznanie…Winkler świetnie ukazuje metamorfozę bohaterki…Bohaterka Kamili Winkler doznaje przemiany. Z miłej, trochę smutnej i przestraszonej, staje się kobietą zdecydowaną walczyć o siebie. Ważne jest to, że owa metamorfoza nie zdarza się w jednej chwili. Dzięki subtelnościom  gry Winkler, możemy zobaczyć cały proces zachodzący w bohaterce. Widzimy jak kolejne zdarzenia, przesłuchania i artykuły przyczyniają się do rosnącego w kobiecie buntu. Wreszcie naszym oczom ukazuje się wyrachowana morderczyni swojego oprawcy. Na długo zapamiętam przerażającą, podszytą goryczą i cynizmem twarz kobiety, która opowiada o tym, w jaki sposób zabiła.(…)”
Katarzyna Wiśniewska – 27 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, 27.11.2012

Nagrody

II NAGRODA
VII Ogólnopolski Festiwal Monodramu „MoTyF” 2014
21-22 marca, Tychy 2014

NAGRODA za warsztat aktorski i interpretację tekstu.
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne
22-24 marca 2013, Lubuski Teatr, Zielona Góra

27 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora – Festiwal Festiwali
TORUŃ 23-25 LISTOPADA 2012

WYRÓŻNIENIE
Czestochowski przegląd modramów „42-200 MONODRAM”
Częstochowa  3-4 listopada 2012

II NAGRODA
IV Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Małych Form BAMBERKA
26-27 października 2012, Gorzów Wlkp.

I NAGRODA
8 Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niewielkich
6-8 października 2012, Lublin

Salon Poezji – Koncert Laureatów  57.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski –  Teatr Polski – Scena Kameralna, Warszawa
zaproszenie przez Towarzystwo Kultury Teatralnej w Warszawie,
30 września 2012, Warszawa

I NAGRODA i zaproszenie do udziału w Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora w Toruniu
57 OKR – Turniej Teatrów Jednego Aktora Sam Na Scenie
8-10 czerwca 2012, Słupsk

I NAGRODA
57 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
13-14 kwietnia 2012, Żary

Kronika

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka)
maj 2012 Zielona Góra

Mini Konfrontacje Teatralne
31 stycznia 2014
Grodzki Dom Kultury, Gorzów Wlkp.

AGATA
Scenariusz: „Agata szuka pracy” Danuty Łukasińskiej
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
Premiera 8.04.2011

 

 

 

O spektaklu

Oto Agata, lat 25, inteligentna, zdolna, zaradna dziewczyna. Mimo wielu zalet i dyplomu, od dłuższego czasu  rozpaczliwie szuka pracy. Pomaga jej w tym idąca z czasem, z postępem, z osiągnięciami mama, zdaniem której córka jest po prostu nieprzystosowana do współczesnego świata. Dlaczego? Bo nie dla niej praca barmanki w klubie erotycznym, kurs Sekretarek Katolickich i Mitingi Świadomej Waginy.

Nagrodył

WYRÓŻNIENIE
Ogólnopolski Festiwal Amatorskich Teatrów Młodzieży i Dorosłych „Trybuna Teatru”
23-25 września, Piotrków Trybunalski, 2011

III NAGRODA
56 OKR – Turniej Teatrów Jednego Aktora  Sam Na Scenie
16-18 czerwca 2011, Słupsk

I NAGRODA
56 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
8-9 kwietnia 2011,Żary

Kronika

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka
Maj 2011 Zielona Góra

Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012
Lubuski Teatr, Zielona Góra

MAŁY KSIĄŻE
Scenariusz: Małgorzata Kazińska ( na podstawie powieści Mały Książe – Antoine De Saint – Exupery)
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska
Występują: Anastazja Szymańska, Iga Drop, Kornelia Bagińska, Anna Gajdamowicz, Kamila Winkler, Ewa Lewszyk, Karolina Bartkowiak, Kaja Janiszewska, Paulina Wójcik,Maciej Wojciechowski, Przemek Furdak, Artur Caturian
Premiera 2011

 

 

 

agrody

NAGRODA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Marzec 2011, Lubuski Teatr, Zielona Góra

ALICJA

Scenariusz: W. Wolański oraz książka „Alicja w krainie czarów”
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Magorzata Kazińska
Scenografia i kostiumy: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Premiera 2010

Opis spektaklu
Młoda dziewczyna- Alicja przechodzi przez drzwi do innego świata, powraca do dzieciństwa… na jej drodze pojawiają się piękne kwiaty, zabawna gąsienica, kapelusznik…księżna z kucharkami i wreszcie królowa ze swoim królestwem…prowadzi Alicję królik i opiekuńczy kot…Alicja podróżuje w głąb własnych lęków i pragnień, uczy się sztuki wyboru , wierności przede wszystkim swoim przekonaniom.. Alicja dorasta do samodzielności..dorasta i powraca…

 

 

 

Nagrody

NAGRODA GŁÓWNA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Lubuski Teatr, 2010

Kronika

Przegląd Dziecięcej Twórczosci Teatralnej „O Złote Pióro Koszałka Opałka”
Teatr Lubuski, kwiecień 2014

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka maj 2010

BELFER
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska wg tekstu Jean’ie – Pierre Dopagne
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek

 

 

 

Nagrody

GRAND PRIX
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Marzec 2008, Lubuski Teatr, Zielona Góra

WAKACJE SMOCZYCY BONAWENTURKI
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek wg scenariusza M.Wojtyszki
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia i opracowanie muzyczne : Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Choreografia: grupa

Gdzieś w Smokolandii żyje mała smoczyca Bonawenturka, która ulega różnym , nie zawsze dobrym wpływom. By to zmienić, rodzice i profesor Euzebiusz postanawiają wysłać Bonawenturkę w samotną wakacyjną podróż. Bonawenturka wędruje przez Krainę Kolorowych Clownów, Olbrzymów,  Szczepów Żółtych i Niebieskich Skarpet
Podczas wędrówki  Bonawenturce przydażają sie niezwykłe przygody….
Spektakl  jest dynamiczny, rozśpiewany i bardzo kolorowy

 

 

 

ŚPIĄCA KRÓLEWNA
Scenariusz: Bogusław Kierc
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek

 

 

Nagrody

NAGRODA
Tyskie Spotkania Teatralne
Kwiecień 2007
Teatr Mały, Tychy

TEATR PIEROTT
Jaś i małgosia
Galimatias
Ramdam – Gadające lustro
Entwiclung
Wolność zniewolona
Wioloączela
Moc miłowania
Bajka o wilcku
TEATR PIEROCIK
Magia przedmiotu
Alicja
Coś o przyjaźni
Muzyka
TEATR PYPEĆ
Odczepić się
Clowni
Buty
Fernanda

 

 

PŁAKAĆ NIE WOLNO
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie Czarnobylskiej modlitwy Swietłany Aleksijewicz
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
PREMIERA: kwiecień 2014

 

 

 

O spektaklu

Rok 1986. Czarnobyl. Wybuch reaktora. Zwyczajne, ustabilizowane życie młodej kobiety zmienia się w zaledwie ułamku sekundy, gdy dowiaduje się, że jej mąż leży w szpitalu. Rozdarta pomiędzy być a kochać, pomiędzy miłością a strachem, obrzydzeniem a chęcią bliskości. Uczucia dwóch skażonych ciał i dwóch nieskazitelnie czystych dusz pozwalają dostrzec piękno tam, gdzie większość odwróciłaby wzrok.

Media

„Wizualna surowość spektaklu uzyskana przez brak rekwizytów oraz punktowe oświetlenie, pozwoliła mi całkowicie skupić się na psychice i uczuciach bohaterki. Czysto formistyczne sceny przewijające się co pewien czas w monologu kobiety, a także poruszająca muzyka i słowa wyśpiewane przez bohaterkę w chwili modlitwy i braku akceptacji rzeczywistości, dodatkowo potęgowały doświadczanie historii.
…perfekcyjnie oddane rozdarcie kobiety między miłością a strachem, obrzydzeniem a chęcią bliskości do „już nie człowieka a reaktora” poruszyło dogłębnie nawet tych, którzy niewzruszenie idą przez życie.”
Maria Krętkowska, Gazeta festiwalowa Turnieju Teatrów Jednego Aktora, Słupsk 13 czerwca 2014

Nagrody

NAJLEPSZA AKTORKA
za rolę w spektaklu „Płakać nie wolno”
XVI Festiwal Teatrów Niezawodowych „Garderoba Białołęki”
22-23 listopada, Warszawa 2014

III NAGRODA
VI Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Teatrów Małych Form
10-11 października, Gorzów Wlkp. 2014

SREBRNA IGŁA
Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych „IGŁA”
26-27 września, Ostrołęka 2014

NAGRODA GŁÓWNA
za poruszenie najczulszych strun w przeżywaniu ludzkiego dramatu, opowiedzianego w przejmujący sposób przy użyciu przemyślanych i precyzyjnie zakomponowanych środków aktorskich w spektaklu Płakać nie wolno  w reż. Małgorzaty  Paszkier-Wojcieszonek.
X Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niewielkich
5-7 lipca, Lublin 2014

GRAND PRIX
10 Turniej Teatrów Jednego Aktora „Sam na scenie”
59. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego
12-14 czerwca, Słupsk 2014

Nagroda Ireny Jun dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” piękny, wzruszający spektakl, grany „samą sobą, ofiarujący nam prawdę, współodczuwanie, budzący nas do przeżywania ludzkiego losu. Środki teatralne pozwalają wierzyć w siłę młodej wyobraźni w służbie mądrego teatru.

Nagroda Barbary Kobiałki dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za zainteresowanie… za czystą formę, miłość i muzykę, rzeczywistość, przemijalność, historię, słowo i pełne znaczenia 40 minut.

Nagroda Marcina Bortkiewicza dla Kamili Winker za spektakl „Płakać nie wolno” za niezwykle udane przedstawienie gorących emocji, rozdartych uczuć i skrywanych acz w zdyscyplinowanej, oszczędnej formie teatralne.

Nagroda Wiolety Komar dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za pełną i poruszającą treść w skromnej formie.

Nagroda Jolanty Krawczykiewicz dla Kamili Winkler za spektakl „Płakać nie wolno” za przejmująco opowiedzianą historię o miłości jako śmiertelnej sile, za posiadanie mocy opowieści i tajemnicy „zainteresowania”.

I NAGRODA
59. Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
Turniej Teatrów Jednego Aktora – eliminacje wojewódzkie
11-12 kwietnia, Żary 2014

Kronika

Wieczór z monodramem
29 czerwca, Hydro(za)gadka
niebytubeton
Scenariusz: Małgorzata Kazińska na podstawie Żywotów Świętych Osiedlowych Lidii Amejko
Reżyseria: Małgorzata Kazińska i Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występują: Kamila Winkler, Kaja Janiszewska, Maciej Wojciechowski, Marta Bieława, Kinga Taront, Magda Głuszko, Magdalena Wieczorek
Premiera 24.01.2014

 

 

 

O spektaklu

Czy zastanawialiście się, co się dzieje z naszymi niespełnionymi marzeniami? Jak uwolnić gniew by nie ranić innych? Czy pamięć może być więzieniem? Każdemu z nas towarzyszy strach przed śmiercią, ale na co dzień chyba bardziej męczy nas podskórny, czasem nieuświadomiony lęk przed brakiem sensu naszego życia, abstrakcją jaką jest przeznaczenie. Właśnie takie tematy podejmuje inspirujący tekst Lidii Amejko nafaszerowany metafizycznymi łamisłówkami, które stają się zaskakującą alternatywą dla odpowiedzi na pytania. Aktorzy zeszli ze sceny i zbudowali plan gry pomiędzy i z publicznością. Warto zobaczyć na własne oczy jak poradzą sobie aktorzy i nie bać się postawić paru pytań, nawet jeśli każdy znajdzie inną odpowiedź.

Media

„Bardzo sprawna aktorsko grupa  opowiedziała historię na wskroś współczesną zastanawiając się dowcipnie, ale i dramatycznie nad sensem i meandrami naszego życia”
Marek Ciszak, Twoje Tychy, nr 13/332 1 kwietnia 2014

„Niebytubton to mocna sztuka. Warto, więc zobaczyć na własne oczy jak radzą sobie z tekstem Lidii Amejko Żywoty Świętych Osiedlowych aktorzy i nie bać się postawić kilku pytań, nawet jeśli każdy znajdzie inną odpowiedź”
Michał Kowalonek, Życie nad Odrą, nr 2(129) luty 2014

„Jeśli ktoś smutek szarego blokowiska, betonowy labirynt osiedla, kojarzy tylko z hip-hopem, tego „niebytubeton” może zdziwić! Bo tylu tu mieszkańców dostępuje niebieskiego wywyższenia.
W spektaklu Teatru PiiiP przed betonem, widzu, nie uciekniesz. Duet reżyserski: Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzaty Kazińskiej wymyślił bowiem sobie, żeby kwadrat sceny – podłogi otoczyły rzędy krzeseł z publicznością. I siadają między nami aktorzy, przywołując osiedlowe hagiografie, ale też jakby wykrzykując nam prosto w twarz wyższe przesłanie „niebytubeton”. To o marzeniach, które jak te balonowe flaki. Czy puste flaszki z procentów opróżnione. Oj, boli ten głód sensu życia. Ten strach przed pustką. Przed „nie być”. Pragnienie dostąpienia do czegoś wyższego. Stąd z taką nadzieją witamy choinkowe sznury lampek, które pomysłowo pokazują internetowe połączenie z niebem. Takich udanych pomysłów jest w spektaklu Teatru PiiiP sporo (słoiki „z gniewem”), ale bez przesytu.
Zdzisław Haczek, Gazeta Lubuska, 21 lutego 2014

Nagrody

NARODA  za najlepszą  reżyserię dla Małgorzaty Kazińskiej i Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek  za „niebytubeton” według „Żywotów świętych osiedlowych” Lidii Amejko
XLI Tyskie Spotkania Teatralne
5-9 kwietnia, Teatr Mały, Tychy 2014

GRAND PRIX
Ponoworoczne Spotkania Teatralne POKOT
14-16 marca, Teatr im. Juliusza Osterwy, Gorzów Wlkp. 2014

Kronika

24 stycznia 2014 – PREMIERA
Hydro(za)gadka

22 i 23 lutego 2014
Hydro(za)gadka

MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST
Scenariusz: Dorota Masłowska
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek  i Małgorzata Kazińska
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek, Małgorzata Kazińska i grupa
Występują: Kamila Winkler, Marta Bieława, Iga Drop, Kornelia Bagińska, Anastazja Szymańska, Kaja Janiszewska, Maciej Wojciechowski, Artur Caturian
Premiera 24.03.2012

 

 

 

O spektaklu

To spektakl o młodych ludziach żyjących na początku XXI w. Pokazuje w jaki sposób mówi się o historii w dzisiejszych czasach, czym stała się dla nas pamięć, czym jest nasza obecna rzeczywistość, jakie są ogólne tendencje myślowe, klisze słów jakimi opisujemy świat zewnętrzny i wewnętrzny. Zwraca uwagę jaką wartość stanowią dla nas przedmioty, którymi się otaczamy, które tworzą nasze życie i nasze ja. Najlepszą formą wyrazu w przedstawieniu jest wykorzystanie możliwości teatru lalek, gdzie tworzone na bieżąco postaci stają się fizycznym obrazem pewnych poglądów charakterystycznych dla konkretnych grup społecznych, statystycznych Polaków, którzy nie istnieją, którzy są zlepkiem zasłyszanych zdań i historii. Lalki dały swobodną możliwość budowania charakterów i zdystansowanego podejścia do świata, który prezentują. Oprócz ideologii  dało to również w  formie ciekawe możliwości budowania scen i szukania innej ekspresji scenicznej. Cała formalna strona spektaklu została dopasowana do kontekstu współczesnego świata młodych ludzi, do zabawy z formą, ze słowem, którą podejmuję autorka w dramacie. Również muzyka została odpowiednio dobrana. Wykorzystane utwory oddają nastrój zawarty w dramacie a należą do niszowych, współczesnych, polskich artystów zaliczanych do głosów  swojego pokolenia jak Fisz, Napszykłat – alternatywa hip-hopu i kontynuacja psychorapu, czy Me Myself and I.

Media

„(…)tegoroczny spektakl „ Między nami dobrze jest” to absolutny sukces. Zabawna, ale i dająca do myślenia treść, przedstawiona została przez grupę w różnorodny sposób. Pomysłów inscenizacyjnych było mnóstwo, a użycie każdego z nich było uzasadnione. Trzeba oddać pokłon doskonałej grze wszystkich młodych, zielonogórskich aktorów, którzy na scenie stanowią prawdziwy zespół, wspólnie animując lalki i swobodnie przechodząc od jednej sugestywnej postaci do innej. Nie opierali się oni na sztywnym schemacie, każdy wątek wielogłosowego dramatu Masłowskiej pokazano inaczej, przetestowano na scenie wiele możliwości opowiedzenia historii, a mimo to spektakl był spójny. Taki charakter podtrzymywały kostiumy dopasowane kolorystycznie, skromna scenografia, którą stanowiły kartony i pozornie niepotrzebne przedmioty tworzące lalki, w wielu momentach powracające na scenę. Spektakl nie tylko zmusił do myślenia , ale też rozbawił. Uwagę zwracała także świetnie dopasowana muzyka ( także ta tworzona na żywo). Młodym ludziom z teatru PiiiP oraz Pani Reżyser pozostało mi tylko powiedzieć – gratulacje.(…)”
Marta Wiśniewska, Teatralny aspekt – XV Tyskie Spotkania Teatralne, 12-17 kwietnia 2013

Nagrody

NAGRODA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012, Lubuski Teatr, Zielona Góra

NAGRODA
XV Tyskie Spotkania Teatralne
12-17 kwietnia 2013, Teatr Mały, Tychy

Kronika

Zaproszenie do gościnego występu podczas II Festiwalu Filmu i Teatru Kozzi Gangsta Film
23 czerwca 2013, Kargowa

Młodzierzowe Spotkania Teatralne
Maj 2012, Zielona Góra

TAM
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie FUCK YOU, EU.RO..PA! Nicolety Esinencu
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
PREMIERA: 19 KWIETNIA 2013

 

 

 

O spektaklu

Historia dziewczyny, która w komunistycznej rzeczywistości próbuje odnaleźć kawałek swojego miejsca. Młoda, zbuntowana, pełna nadzieji, a w końcu rozczarowania. Rozlicza swój kraj za dzieciństwo, strajki, zakłamanie i czerwień, która uderza ją w twarz i którą nosi w sercu. Chce za wszelką cenę odnaleźć szczęście i szuka go w Europie…  Spektakl o tęsknocie i poszukiwaniu siebie.

Media

„Kamila jest jedną z faworytek festiwalu Sam na scenie.(…) Kamila jak zwykle pokazała wysoki poziom. Niezwykła, dynamiczna gra aktorska, nowatorskość i pewność siebie to tylko niektóre
z atutów młodej aktorki.(…) Zielonogórska aktorka idealnie oddaje emocje. Pokazuje rozpacz, strach, zwątpienie i złość na zastaną  sytuację w jej rodzinnym kraju, należącym do ZSRR.
Aktorka przy użyciu jedynie dwóch rekwizytów: drewnianego stołka i czerwonej chusty oddała tyle emocji, jakich nie jeden aktor nie mógłby odtworzyć, przy użyciu całego zaplecza scenografii. Zwykły, czerwony materiał, w rękach aktorki staje się symbolem zniewolenia, zakłamania, ale i tęsknoty za ukochaną ojczyzną. Kamila przedstawia historię swojego kraju, poprzez snucie marzeń o wymarzonej Europie.(…)Aktorka z każdą chwilą wybucha coraz gwałtowniej, oddając całą nienawiść, szyderstwo, uciążliwość, zdradę i deklaracje miłości wobec rodzinnego kraju.(…)
„Fuck you, Eu.Ro.Pa!” to wspaniały spektakl, pełen rozczarowania i miłości, jednocześnie gwałtowny i humorystyczny.(…)
Ewa Wenta – Sam na Scenie, 58.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 15 czerwca 2013

(…) Przedstawienie piękne i mądre(…) – Bogusław Kierc -58 OKR, Słupsk 2013

Nagrody

II NAGRODA
za wzruszający obraz dorastania w czasach transformacji ustrojowej namalowany silnymi emocjami oraz perfekcyjne i wieloznaczne użycie rekwizytu w kształtowaniu przestrzeni spektaklu TAM na podstawie Fuck you,Eu.Ro.Pa! w reż. Małgorzaty Paszkier-Wojcieszonek
Festiwal Teatrów Niewielkich
6-8 lipca 2013, Lublin

II NAGRODA i zaproszenie do udziału we  Wrocławskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora
58 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał ogólnopolski
Teatr Jednego Aktora Sam Na Scenie
14-16 czerwca 2013, Słupsk

I NAGRODA
58 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
19-20 kwietnia 2013, Żary

Kronika

Noc młodego mododramu
Teatr Stary w Bolesławcu
28 lutego 2014, Bolesławiec

Teatralny poniedziałek
Kostrzyńskie Centrum Kultury
9 grudnia 2013

27 czerwca 2013
Hydro(za)gadka

V Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Małych Form BAMBERKA
Grodzki Dom Kultury
18-19 października, Gorzów Wlkp.

PIASKOWNICA
Scenariusz: Michał Walczak
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występują: Kaja Janiszewska i Przemek Furdak
Premiera 23.03.2012

 

 

 

O spektaklu

Bohaterami sztuki są dwie osoby. On – Protazek – zafascynowany Batmanem, symbolem popkultury i nowoczesnego świata . Ona – Miłka – chodząca ze swoja lalką.
On bawi się w swojej piaskownicy, gdy zjawia się Ona. Na początku nie zwraca na nią uwagi, potem łaskawie pozwala jej się bawić w swojej piaskownicy, a na końcu zakochuje się w niej , a ona w nim.

Nagrody

ZŁOTA IGŁA
Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych IGŁA
Ostrołęckie Centrum Kultury
27-28 września 2013, Ostrołęka

Kronika

Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012, Lubuski Teatr, Zielona Góra

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Maj 2012, Zielona Góra

NIE-WINNA?
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Kamila Winkler na podstawie powieści „Utracona cześć Katarzyny Blum” Heinricha Bölla
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
Premiera 13.04.2012

 

30, Październik 2017 0 czytaj więcej

 

O spektaklu

Bohaterka – Katarzyna Blum oskarżona jest o udzielenie pomocy zamieszanemu w rewolucyjną działalność, poszukiwanemu przez policję Ludwigowi Goettenowi. Przesłuchujący ją komisarz współpracuje z mediami. Te niszczą życie prywatne Katarzyny oskarżając ją o złe prowadzenie się, zupełny brak moralności i szkodzenie społeczeństwu. Media wdzierają się w środowisko, w którym wychowywała się Katarzyna, manipulują wypowiedziami świadków, wywierają też presję na chorej matce Katarzyny. Pozostawiona sama sobie Katarzyna nie ma żadnych szans w starciu z prasową nagonką. Postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Historia Katarzyny pokazuje jak można zrobić z niewinnego człowieka „ bezdusznego potwora”.

Media

„(…) Najważniejsze dla mnie przedstawienie konkursowe NIE – WINNA zagrała Kamila Winkler z Zielonej Góry. Boleśnie aktualne, korespondujące z problemem etyki mediów, kryzysu systemu wartości – zapada w pamięci dzięki organiczności, rytmowi i wyrazistości formalnej.(…)”
Jolanta Krawczykiewicz – Sam na Scenie, 57.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 9.06.2012, Scena – kwartalnik kultury i edukacji teatralnej, nr 3/ 2012

„(…)Spektakl można oglądać bez lektury powieści.(…) Problem,dla którego Kamila Winkler jest na scenie jest czytelny, a nade wszystko wiarygodny. Dynamiczna aktorsko i wyrazista formalnie wypowiedź zielonogórzanki przekonuje i pozostawia widza z pytaniem o jego obecność w świecie kreowanych prawd.(…)”
Mateusz Nowak – Sam na Scenie, 57.0gólnopolski Konkurs Recytatorski, Turniej Teatrów Jednego Aktora, 9.06.2012

„(…)Nie-winna? To dobry spektakl, w którym możemy podziwiać przemyślaną grę aktorki. Jej twarz jest w stanie wyrazić bardzo wiele emocji: smutek, rozmarzenie, rozpacz, strach, złość, wstręt, cynizm czy nienawiść, a zdolność ta zasługuje na uznanie…Winkler świetnie ukazuje metamorfozę bohaterki…Bohaterka Kamili Winkler doznaje przemiany. Z miłej, trochę smutnej i przestraszonej, staje się kobietą zdecydowaną walczyć o siebie. Ważne jest to, że owa metamorfoza nie zdarza się w jednej chwili. Dzięki subtelnościom  gry Winkler, możemy zobaczyć cały proces zachodzący w bohaterce. Widzimy jak kolejne zdarzenia, przesłuchania i artykuły przyczyniają się do rosnącego w kobiecie buntu. Wreszcie naszym oczom ukazuje się wyrachowana morderczyni swojego oprawcy. Na długo zapamiętam przerażającą, podszytą goryczą i cynizmem twarz kobiety, która opowiada o tym, w jaki sposób zabiła.(…)”
Katarzyna Wiśniewska – 27 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, 27.11.2012

Nagrody

II NAGRODA
VII Ogólnopolski Festiwal Monodramu „MoTyF” 2014
21-22 marca, Tychy 2014

NAGRODA za warsztat aktorski i interpretację tekstu.
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne
22-24 marca 2013, Lubuski Teatr, Zielona Góra

27 Toruńskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora – Festiwal Festiwali
TORUŃ 23-25 LISTOPADA 2012

WYRÓŻNIENIE
Czestochowski przegląd modramów „42-200 MONODRAM”
Częstochowa  3-4 listopada 2012

II NAGRODA
IV Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Małych Form BAMBERKA
26-27 października 2012, Gorzów Wlkp.

I NAGRODA
8 Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niewielkich
6-8 października 2012, Lublin

Salon Poezji – Koncert Laureatów  57.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski –  Teatr Polski – Scena Kameralna, Warszawa
zaproszenie przez Towarzystwo Kultury Teatralnej w Warszawie,
30 września 2012, Warszawa

I NAGRODA i zaproszenie do udziału w Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora w Toruniu
57 OKR – Turniej Teatrów Jednego Aktora Sam Na Scenie
8-10 czerwca 2012, Słupsk

I NAGRODA
57 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
13-14 kwietnia 2012, Żary

Kronika

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka)
maj 2012 Zielona Góra

Mini Konfrontacje Teatralne
31 stycznia 2014
Grodzki Dom Kultury, Gorzów Wlkp.

AGATA
Scenariusz: „Agata szuka pracy” Danuty Łukasińskiej
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Występuje: Kamila Winkler
Premiera 8.04.2011

 

 

 

O spektaklu

Oto Agata, lat 25, inteligentna, zdolna, zaradna dziewczyna. Mimo wielu zalet i dyplomu, od dłuższego czasu  rozpaczliwie szuka pracy. Pomaga jej w tym idąca z czasem, z postępem, z osiągnięciami mama, zdaniem której córka jest po prostu nieprzystosowana do współczesnego świata. Dlaczego? Bo nie dla niej praca barmanki w klubie erotycznym, kurs Sekretarek Katolickich i Mitingi Świadomej Waginy.

Nagrodył

WYRÓŻNIENIE
Ogólnopolski Festiwal Amatorskich Teatrów Młodzieży i Dorosłych „Trybuna Teatru”
23-25 września, Piotrków Trybunalski, 2011

III NAGRODA
56 OKR – Turniej Teatrów Jednego Aktora  Sam Na Scenie
16-18 czerwca 2011, Słupsk

I NAGRODA
56 Ogólnopolski Konkurs Recytatorski – finał wojewódzki
8-9 kwietnia 2011,Żary

Kronika

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka
Maj 2011 Zielona Góra

Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
23-25 marca 2012
Lubuski Teatr, Zielona Góra

MAŁY KSIĄŻE
Scenariusz: Małgorzata Kazińska ( na podstawie powieści Mały Książe – Antoine De Saint – Exupery)
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska
Występują: Anastazja Szymańska, Iga Drop, Kornelia Bagińska, Anna Gajdamowicz, Kamila Winkler, Ewa Lewszyk, Karolina Bartkowiak, Kaja Janiszewska, Paulina Wójcik,Maciej Wojciechowski, Przemek Furdak, Artur Caturian
Premiera 2011

 

 

 

agrody

NAGRODA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Marzec 2011, Lubuski Teatr, Zielona Góra

ALICJA

Scenariusz: W. Wolański oraz książka „Alicja w krainie czarów”
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Magorzata Kazińska
Scenografia i kostiumy: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Premiera 2010

Opis spektaklu
Młoda dziewczyna- Alicja przechodzi przez drzwi do innego świata, powraca do dzieciństwa… na jej drodze pojawiają się piękne kwiaty, zabawna gąsienica, kapelusznik…księżna z kucharkami i wreszcie królowa ze swoim królestwem…prowadzi Alicję królik i opiekuńczy kot…Alicja podróżuje w głąb własnych lęków i pragnień, uczy się sztuki wyboru , wierności przede wszystkim swoim przekonaniom.. Alicja dorasta do samodzielności..dorasta i powraca…

 

 

 

Nagrody

NAGRODA GŁÓWNA
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Lubuski Teatr, 2010

Kronika

Przegląd Dziecięcej Twórczosci Teatralnej „O Złote Pióro Koszałka Opałka”
Teatr Lubuski, kwiecień 2014

Młodzieżowe Spotkania Teatralne
Hydro(za)gadka maj 2010

BELFER
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska wg tekstu Jean’ie – Pierre Dopagne
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek i Małgorzata Kazińska
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek

 

 

 

Nagrody

GRAND PRIX
Ponoworoczne Konfrontacje Teatralne POKOT
Marzec 2008, Lubuski Teatr, Zielona Góra

WAKACJE SMOCZYCY BONAWENTURKI
Scenariusz: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek wg scenariusza M.Wojtyszki
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia i opracowanie muzyczne : Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Choreografia: grupa

Gdzieś w Smokolandii żyje mała smoczyca Bonawenturka, która ulega różnym , nie zawsze dobrym wpływom. By to zmienić, rodzice i profesor Euzebiusz postanawiają wysłać Bonawenturkę w samotną wakacyjną podróż. Bonawenturka wędruje przez Krainę Kolorowych Clownów, Olbrzymów,  Szczepów Żółtych i Niebieskich Skarpet
Podczas wędrówki  Bonawenturce przydażają sie niezwykłe przygody….
Spektakl  jest dynamiczny, rozśpiewany i bardzo kolorowy

 

 

 

ŚPIĄCA KRÓLEWNA
Scenariusz: Bogusław Kierc
Reżyseria: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Scenografia: Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek

 

 

Nagrody

NAGRODA
Tyskie Spotkania Teatralne
Kwiecień 2007
Teatr Mały, Tychy

TEATR PIEROTT
Jaś i małgosia
Galimatias
Ramdam – Gadające lustro
Entwiclung
Wolność zniewolona
Wioloączela
Moc miłowania
Bajka o wilcku
TEATR PIEROCIK
Magia przedmiotu
Alicja
Coś o przyjaźni
Muzyka
TEATR PYPEĆ
Odczepić się
Clowni
Buty
Fernanda

 

Kamila Winkler

Marta Bieława

Kaja Janiszewska

Anastazja Szymańska

Kornelia Bagińska

Iga Drop

Kinga Taront

Magda Głuszko

Magdalena Wieczorek

Maciej Wojciechowski

Artur Caturian

Przemek Furdak

BYLI AKTORZY TEATRÓW


PIEROTT PIEROCIK PYPEĆ PiiiP

Ewa Chamera
Ewa Nowak
Kasia Kowalska
Krzysiu Chamera
Elena Marciniak
Judyta Marciniak
Karolina Dyjas
Ania Olechnowicz
Magda Dyjas
Natalia Dyjas
Ania Krokos
Ola Piątkiewicz
Justyna Łatwińska
Natalia Grabowska
Michał Kowalonek
Kasper Kędzierski
Hania Matusiak
Magda Kulik
Michał Piechocki
Rafał Frydryszek
Wojtek Wojtkowiak
Sylwia Pisz
Maria Kozłowska
Monika Wieczorek
Kasia Urbach
Marlena Reptak
Agata Maksymczak
Ela Jędrasiak
Julia
Karolina Plucha
Hanna Leśna
Justyna Kokot

Agata Bil
Karolina Bil
Aga Jakuszak
Marek Jakuszak
Natol Dyjas
Eleni Felińska
Ola Wojtkowska
Ala Olechnowicz
Hania Drynkorn
Ada Kuzikiewicz
Eliza Zbaraszewska
Monika Szylderowicz
Patrycja Wawrzyniak
Natalia Kaluga
Karolina Lisowska
Paulina Korzeniewska
Karolina Mieszczanek
Marta Szkudlarek
Kuba Szkudlarek
Kornelia Bagińska
Patrycja Staniszewska
Jagoda Siwińska
Julia Gniewczyńska
Gosia Radecka
Marta Radecka
Kasia Banasik
Marcelina Rujna
Magda Włodarczyk
Ola Dzyban
Aleksandra Rajca
Natalia Dyjas
Kamila Winkler
Aga Wiertelak
Kamila Pus
Ania Ratajczak

Gosia Kazińska
Sandra Staniszewska
Kamila Jakubik
Kamila Winkler
Aga Wiertelak
Daria Kosińska
Kacper Jachimowicz
Kasia Kupniewska
Sylwia Jarząbek
Ilona Gęszak
Zuzia Szarłata
Kasia Mądry
Asia Rogala
Malwina Kajetańczyk
Dagmara Frankiewicz
Ewelina Czaplicka
Marta Bieława
Edyta Drąg
Ania Ciszewska
Aga Konstanty
Roma Żmudzińska
Marcin Radomski
Aga Boska
Agata Brzozowska

Sonia Starzyńska
Ola Bielska
Olimpia Bartwińska
Michał Wrzyszczyński
Ola Maliszewska
Roma Żmudzińska
Ewelina Młynarek
Ania Brońska
Natalia Czarnecka
Paulina Mańczyk
Tomasz Bryk
Jagoda Staniewska
Ewa Chamera
Ania Olechnowicz
Natalia Dyjas
Michał Kowalonek
Hania Matusiak
Michał Piechocki
Wojtek Wojtkowiak
Gosia Kazińska
Sandra Staniszewska
Aga Wiertelak
Kasia Mądry
Asia Rogala
Malwina Kajetańczyk
Dagmara Frankiewicz
Ewelina Czaplicka
Aga Konstanty
Paulina Pachla
Kornelia Bagińska
Marta Maciejewska
Karolina Bartkowiak
Ewa Lewszyk
Marta Krawczyk
Karolina Tytuła
Jagoda Siwińska
Weronika Puna
Paulina Wójcik
Anastazja Szymańska
Martyna Blachowska
Kinga Matuszkiewicz
Anna Olechnowicz
Natalia Dyjas
Paulina Solska
Kornelia Bagińska
Karolina Bartkowiak
Ewa Lewszyk
Marta Krawczyk
Joanna Wysoczańska
Marta Maciejewska
Paulina Wójcik
Weronika Puna
Maria Madej
Maciej Mazur

STUDENCI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

Anna Olechnowicz Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Lalkarski

Przemysław Furdak Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Lalkarski

Artur Caturian Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Aktorski

Natalia Dyjas Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – Wiedza o Teatrze

Marta Krawczyk Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – Wiedza o Teatrze

Karolina Bartkowiak Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Lalkarski

Kinga Taront Studium Wokalno-Aktorskie im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Magdalena Wieczorek Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera w

Łodzi

ABSOLWENCI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

Małgorzata Kazińska Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie Wydział Reżyserii Dramatu

Malwina Kajetańczyk Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Lalkarski

Hanna Matusiak Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia weWrocławiu)

Wydział Lalkarski

Justyna Kokot Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Wydział Lalkarski

Kamila Winkler Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Podyplomowe Studium Teatru Dzieci i Młodzieży

Paulina Solska Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie (Filia we Wrocławiu)

Podyplomowe Studium Teatru Dzieci i Młodzieży

Sandra Staniszewska Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna w Krakowie

Wydział Aktorski

59. Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
spotkania centralne, 25-28 czerwca 2014 Ostrołęka
Kaja Janiszewska – udział w kategorii recytacji młodzieży szkolnej
Maciej Wojciechowski – I NAGRODA w kategorii wywiedzionego ze słowa

59. Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 11-12 kwietnia 2014, Żary
Kamila Winkler – I NAGRODA w kategorii Teatru  Jednego Aktora; II NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych
Kaja Janiszewska – I NAGRODA w kategorii recytacji młodzieży szkolnej
Maciej Wojciechowski – I NAGRODA w kategorii wywiedzionego ze słowa
Magdalena Wieczorek – WYRÓŻNIENIE w kategorii recytacji młodzieży szkolnej

15.Ogólnopolski Festiwal Ewentualnych Talentów Aktorskich „FETA”
4-6 kwietnia 2014, Centrum Kultury „Agora”, Wrocław
Kaja Janiszewska – NAGRODA w kategorii recytacji
Maciej Wojciechowski – udział w kategorii wywiedzione ze słowa

III Ogólnopolski Konkurs Recytatorski im. Romana Brandstaettera
22-24 listopada 2013, Trzcianka
Kamila Winkler – NAGRODA Teatru Lotka;
Kaja Janiszewska – udział

58.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
spotkania centralne , 19-22 czerwca 2013, Ostrołęka
Kamila Winkler – WYRÓŻNIENIE; NAGRODA SPECJALNA Związku Artystów Scen Polskich – Sekcja Teatrów Dramatycznych w kategorii recytacji dorosłych
Kaja Janiszewska – WYRÓŻNIENIE w kategorii recytacji młodzieży szkolnej

58.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 19-20 kwietnia 2013, Żary
Kamila Winkler – I NAGRODA w kategorii Teatru Jednego Aktora; II NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych
Kaja Janiszewska – I NAGRODA w kategorii recytacji młodzieży szkolnej
Maciej Wojciechowski – II NAGRODA w kategorii wywiedzionego ze słowa

7.Ogólnopolski Festiwal Wywodzących Ze Słowa
22-24 czerwca 2012, Mostki
Maciej Wojciechowski – II NAGRODA

57.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
spotkania centralne, 14-17 czerwca 2012, Ostrołęka
Kamila Winkler – WYRÓŻNIENIE w kategorii recytacji dorosłych

57.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 13-14 kwietnia 2012, Żary
Kamila Winkler – LAUREAT w kategorii recytacji, I NAGRODA w kategorii Teatru Jednego Aktora
Artur Caturian – WYRÓŻNIENIE w kategorii recytacji
Maciej Wojciechowski – WYRÓŻNIENIE w kategorii wywiedzionego ze słowa

I Wojewódzki Konkurs Recytatorski im. Macieja Kozłowskiego
9-10 września 2011, Kargowa
Karolina Bartkowiak – NAGRODA GŁÓWNA w kategorii recytacji młodzieży ponadgimnazjalnej
Przemek Furdak – WYRÓŻNIENIE
Ewa Lewszyk – WYRÓŻNIENIE
Kamila Winkler – WYRÓŻNIENIE

56.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
spotkania centralne, 3-5 czerwiec 2011, Ostrołęka
Ewa Lewszyk – udział w kategorii recytacji młodzieży szkolnej

56.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 8-9 marca 2011, Żary
Ewa Lewszyk – I NAGRODA w kategorii recytacji młodzieży szkolnej
Kamila Winkler – II NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych; I NAGRODA w kategorii Teatru Jednego Aktora
Przemek Furdak – III NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych
Maciej Wojciechowski – II NAGRODA w kategorii wywiedzionego ze słowa

55.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
spotkania centralne, 10-13 czerwca 2010, Ostrołęka
Kamila Winkler – udział w kategorii recytacji dorosłych
Anna Olechnowicz – udział w kategorii wywiedzionego ze słowa

55.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 7-8 maja 2010, Żary
Kamila Winkler – I NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych, WYRÓŻNIENIE w kategorii wywiedzionego ze słowa
Anna Olechnowicz – I NAGRODA w kategorii wywiedzionego ze słowa; III NAGRODA w kategorii recytacji dorosłych
Maciej Wojciechowski – WYROŻNIENIE w kategorii wywiedzionego ze słowa

54.Ogólnopolski Konkurs Recytatorski
eliminacje wojewódzkie, 3-4 kwietnia 2009, Żary
Natalia Dyjas – udział w kategorii recytacji młodzieży szkolnej
Przemek Furdak – udział w kategorii recytacji młodzieży szkolnej